Mester az emberi táplálkozásban és az élelmiszerekkel kapcsolatos viselkedésben
University of Helsinki
Kulcs információ
Campus helye
Helsinki, Finnország
Nyelvek
Angol, Finn, Svéd
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
2 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 15 000 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Aug 2024
* nem EU/EGT hallgatók számára
Bevezetés
Miért eszünk úgy, ahogy?
Mi történik az étellel a testünkben? Hogyan tartja fenn a táplálkozás az egészségünket? Hogyan tanulmányozzuk az emberek élelmiszerek felhasználásának módját? Hogyan befolyásolja a kultúra az ételválasztásunkat? Hogyan vitatják meg az ételeket a médiában? Hogyan változtathatjuk meg az élelmiszerekkel kapcsolatos viselkedést?
Az emberi táplálkozás és az élelmiszerekkel kapcsolatos magatartás mesterprogramja (HNFB) az emberi táplálkozásra, az élelmiszerekkel kapcsolatos viselkedésre és az élelmiszerfogyasztásra összpontosít a közegészségügyi táplálkozás, a táplálkozás-élettan és a társadalomtudományok szemszögéből.
Tanul
Az emberi táplálkozás és az élelmiszerekkel kapcsolatos magatartás mesterprogramja (HNFB) az emberi táplálkozásra és az élelmiszerekkel kapcsolatos viselkedésre és fogyasztásra összpontosít a közegészségügyi táplálkozás, a táplálkozási élettan és a társadalomtudományok szemszögéből.
A program az emberi táplálkozás, az élelmiszerekkel kapcsolatos viselkedés és a fogyasztás, valamint a kapcsolódó kutatási módszerek köré épül. A fenntartható fejlődési célokon alapuló témák - például jó egészség és jólét, nulla éhség, egyenlőség, ökológiai és kulturális fenntarthatóság - a program egészébe beágyazottak.
Belépők
Tanterv
A hatóköre 120 kredit (ECTS), a Master's Program in Human Nutrition and Food Related Behavior lehet befejezni két tanév alatt. A program két tanulmányi vonalat tartalmaz - az emberi táplálkozás és az élelmiszerekkel kapcsolatos viselkedés -, amelyek közül az egyiket a jelentkezési folyamat során választja. A diploma a következőket tartalmazza:
- 75 kredit felsőfokú tanulmányok, beleértve a mesterdolgozatot (30 kredit)
- 45 kredit egyéb tanulmányok, amelyek magukban foglalhatják a saját diplomájukból vagy más képzési programokból származó tanulmányokat, gyakorlati képzési időszakot vagy nemzetközi tanulmányokat
- Karrier-orientáció és karriertervezés
- Egy személyes tanulmányi terv
A program a következőkre összpontosít:
- A táplálkozás és más életmódbeli tényezők szerepe az egészség előmozdításában és a betegségek megelőzésében
- A mechanizmusok, amelyeken keresztül az élelmiszer befolyásolja a testünket a molekuláris biológia szintjén
- Az élelmiszer-választás és a fogyasztói magatartás, valamint a politikák, beavatkozások és kommunikáció révén befolyásoló eszközök
- Élelmiszer-szolgáltatások és azok kezelése
- Ételkultúra és társadalmi mozgalmak
- Elméletek és kutatási módszerek a táplálkozás és az élelmezéshez kapcsolódó viselkedés területén
A mesterképzés multidiszciplináris jellege számos lehetőséget kínál más tanulmányokhoz. Választhat más finn vagy nemzetközi egyetemeken is.
Tanfolyamok és oktatás
Az emberi táplálkozás és az élelmezéshez kapcsolódó viselkedés mesterképzésének tanfolyamai különféle tanulmányi módszereket tartalmaznak, például:
- Kapcsolatfelvétel, előadások
- Csoportmunka
- Szóbeli előadások
- Írásos jelentések (egyéni, pár, csoport)
- Független tanulmány
- Laboratóriumi munka és egyéb feladatok és kapcsolódó jelentések
- Tanulmányi folyóiratok, orális csoportos vizsgák, írásbeli vizsga, házi esszé
- szemináriumok
A tanulási módszerek sokfélesége javítja a kritikus gondolkodás, érvelés és problémamegoldó készségek fejlesztését és alkalmazását.
Mesterdolgozat
A mesterszakhoz (30 ECTS) egy, a mesterképzéshez kapcsolódó jelentős témát tanulmányoz és elemez. A szakdolgozatot megírhatja nagyobb kutatási projekthez kapcsolódóan, cégekkel, közintézményekkel együttműködve, vagy önállóan. A szakdolgozat elkészítéséhez körülbelül 6 hónap teljes munkaidőre van szükség.
Abban a félévben, amikor elkezdi a mesterdolgozat tervezését, elindítja a mesterdolgozat szemináriumát is (5 ECTS). Ez egy kötelező szeminárium minden hallgató számára. Ezen a szemináriumon útmutatást kap a tanároktól, valamint a többi diáktól, akik ugyanabban a szakaszban vannak a HNFB programban, kollégák támogatását és megjegyzéseit. Célunk a valódi multidiszciplinaritás, ezért ezen a szemináriumon minden hallgató egy csoportban van, függetlenül a szakdolgozat témájától.
A felsőfokú irodalomvizsgára (5 ECTS) a program végén kerül sor. A vizsga a két tanulmányi pálya esetében külön történik. A vizsga kiterjedhet tudományos folyóiratok, főként áttekintő cikkek és/vagy nagyon fejlett tankönyvek olvasására. A vizsga gondolata az, hogy visszahozza Önt a mesterképzés minden lényeges kérdéséhez, és ráébredjen arra is, hogy mennyi mindent tanult.
Diákok és diákélet
A hallgatói élet és különösen a hallgatói szervezeti kultúra rendkívül gazdag és sokszínű Finnországban. A hallgatói közösség University of Helsinki is nagyon aktív. Több mint 250 hallgatói szervezet működik University of Helsinki (HYY) hallgatói szövetségén belül, kezdve a kar- és tantárgyi szervezetektől a politikai és társadalmi szervezetektől, a kórusoktól és a zenekaroktól a sport- és játékklubokig. Tevékenységeik magukban foglalják a jubileumi ünnepségeket, egyetemi vacsorákat, kulturális eseményeket, megbeszéléseket és kirándulásokat.
Diákként és a Diákszövetség (HYY) tagjaként számos ellátásra és szolgáltatásra jogosult. Például megfizethető hallgatói szállás, alapvető egészségügyi szolgáltatások, sportlétesítmények és hallgatói árú étkezés. Számos kedvezményt kap, például az ország egész területén a tömegközlekedési díjakra.
Az alapmodulok tematikus területei
A HNFB tanulmányok alapmoduljai három tematikus területet fednek le, és ezek közül legalább egyet be kell vonnia a tanulmányaiba, tanulmányi irányától függően.
A Human Nutrition pálya két alapvető modult kínál, amelyek a tudományág biológiai és közegészségügyi vonatkozásaira összpontosítanak:
- Táplálkozásélettan és molekuláris táplálkozás: A táplálkozás és más életmódbeli tényezők hatása az emberi élettanra és egészségre, valamint a mögöttes mechanizmusok molekuláris biológia szintjén
- Népegészségügyi táplálkozás: Betekintés az adott ország lakosságának és népességcsoportjainak egészségét befolyásoló táplálkozási tényezőkbe, és ennek a felismerésnek az egészségfejlesztésre való felhasználása, valamint az élelmezési szolgáltatásokkal és az élelmiszeriparral kapcsolatos táplálkozási kérdések
Az Élelmiszerrel kapcsolatos viselkedési pálya egy olyan alapvető modult biztosít, amely az étkezés és az étkezés szociális és viselkedési vonatkozásaira összpontosít:
- Élelmiszerrel kapcsolatos viselkedés a változó társadalomban: Az élelmiszer-választások hogyan kapcsolódnak az egyéni, kulturális és társadalmi tényezőkhöz, az identitásépítéshez, a fogyasztói társadalomhoz, valamint az élelmiszer- és egészségügyi politikákhoz
Alapmodul: Táplálkozási élettan és molekuláris táplálkozás
Az étrend és az egészség közötti kölcsönhatások megértésében alapvető fontosságú azoknak a mechanizmusoknak az ismerete, amelyek révén az étrend befolyásolja a sejtfolyamatokat. Ezenkívül a tudományos bizonyítékok megértéséhez és értékeléséhez szükség van a kutatási körülmények és módszerek betekintésére. A Nutritional Physiology and Molecular Nutrition a tápanyagok, az egyéb élelmiszer-összetevők, a diéták és az étkezés biológiai vonatkozásaira, valamint a táplálkozástudományi kísérleti tanulmányokra összpontosít.
A kurzusok széleskörű elméleti hátteret adnak a hallgatónak a tápanyagok anyagcseréjéről és szerepükről az élettani funkciók szabályozásában, valamint a betegségek patofiziológiájában. A diéta és a génkölcsönhatások, beleértve a tápanyagok általi génszabályozást és az étrendet és az epigenetikát, kiterjednek. A hallgató megérti a kísérleti táplálkozáskutatás alapvető vizsgálati terveit és módszereit.
Tanfolyamok:
- Fejlett táplálkozási élettan
- Krónikus betegségek patobiológiája
- Kísérleti táplálkozáskutatás
Alapmodul: Népegészségügyi Táplálkozás
A népegészségügyi táplálkozás tanulmányozása során a hallgató megismeri az étrend és az egészség közötti kölcsönhatásokat populáció alapú nézőpontból. A témák között szerepelnek a táplálékfelvételt meghatározó tényezők, vagyis az, hogy az étkezési szokások és étkezési szokások hogyan viszonyulnak a különböző szociodemográfiai tényezőkhöz, mint a nem, az életkor, az iskolai végzettség, a jövedelem és a lakóhely. Továbbá a hallgatók új betekintést nyernek abba, hogy miként lehet tanulmányozni az élelmiszer-fogyasztást és a táplálékfelvételt nagy populációkban, és hogyan kapcsolódnak ezek a népesség egészségéhez. Egyes kurzusok gyakorlatiasabb témái vannak, mint például a lakosság táplálkozási szokásainak megváltoztatása és az étkezési szolgáltatások étrendjének megtervezése, például egy iskolai étkezést biztosító nagykonyha esetében.
A tanulmányok fejlett epidemiológiai módszereket és statisztikákat tartalmaznak. A tanulást valós adatok felhasználása és statisztikai képzés segíti elő. A táplálkozás-epidemiológiai vizsgálatok módszertani szempontjait és az eredmények kritikus értelmezését hangsúlyozzák. Az egészségfejlesztési kurzusokon való részvétel során a hallgatónak lehetősége lesz valódi projektmunkába is belevágni, és csoportmunkaként egészségfejlesztési projektet tervezni. A tanulmányok figyelembe veszik a globális problémákat is, különös tekintettel a fejlődő országok krónikus betegségeire.
Tanfolyamok:
- Táplálkozás és társadalom
- Táplálkozási epidemiológia
- Táplálkozási és élelmezési szolgáltatások
- Élelmiszerrendszerek és táplálkozás az alacsony és közepes jövedelmű országokban
Alapmodul: Élelmiszerrel kapcsolatos viselkedés a változó társadalomban
Az élelmiszerekkel kapcsolatos viselkedés a változó társadalomban azzal a móddal foglalkozik, ahogyan az ételválasztás és étkezési minták egyéni, kulturális és szociálpszichológiai tényezőkhöz kapcsolódnak. Az étkezéssel kapcsolatos aktuális jelenségekre, valamint a társadalomban és az egyének életében bekövetkezett változásokra fókuszál. Megvizsgálják és alkalmazzák a társadalomtudományi elméleteket, valamint kvantitatív és kvalitatív módszertanokat.
Az élelmiszerekkel kapcsolatos viselkedés a változó társadalomban fejleszti és elmélyíti a tanulók megértését az élelmiszer szerepéről a modern fogyasztói társadalomban. Megmutatja, hogy az étkezési kultúra hogyan kapcsolódik az identitásépítéshez és a társadalmi mozgalmakhoz. Azt tanulmányozza, hogy milyen eszközökkel lehet befolyásolni az élelmiszer-választást politikákon, beavatkozásokon és kommunikáción keresztül. Az élelmiszerekkel kapcsolatos viselkedés a változó társadalomban azokra a diákokra irányul, akik érdeklődnek az élelmiszer- és táplálkozási kérdések sokfélesége iránt, valamint azok feltárásának és befolyásolásának módjai társadalomtudományi megközelítés alapján.
Tanfolyamok:
- Elméleti és módszertani megközelítések az élelmiszerekkel kapcsolatos viselkedés kutatásában
- Viselkedésváltás és beavatkozás tervezése
- Fenntartható kulináris kultúra
Képtár
A program eredménye
Miért az emberi táplálkozás és az élelmiszerekkel kapcsolatos viselkedés?
A mesterképzés célja, hogy lehetővé tegye:
- Megérteni a táplálkozás jelentőségét az emberi élettan és egészség szempontjából
- Tanuld meg elemezni azokat a fiziológiai, pszichológiai, szociális és kulturális szempontokat, amelyek az egyének és közösségek ételválasztásához kapcsolódnak
- Ismerje fel az élelmiszer- és táplálkozási kérdések sokféleségét, és ezek befolyásolásának módjait
A diploma megszerzése után képesítést szerez szakértői, oktatói, kutatói és vezetői pozíciók betöltésére a közszférában, civil szervezeteknél és cégeknél, valamint független vállalkozóként. Az oktatás mélyreható szakterület-specifikus kompetenciát és készségeket biztosít a tudásmunkában, valamint szilárd szakmai identitást.
Karrierlehetőségek
Az emberi táplálkozás és az élelmiszerekkel kapcsolatos viselkedés mesterképzése feljogosítja Önt arra, hogy szakértői, oktatói, kutatói és vezetői pozíciókat töltsön be a közszférában, civil szervezetekben és vállalatokban, valamint független vállalkozóként. Az oktatás mélyreható szakterület-specifikus kompetenciát és készségeket biztosít a tudásmunkában, valamint szilárd szakmai identitást.