Gyermek foglalkozásterápiás szakember
IDŐTARTAM
285 Hours
NYELVEK
Spanyol
PACE
Teljes idő
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
Kérelem benyújtásának határideje
LEGKORÁBBI KEZDÉSI DÁTUM
Kérje a legkorábbi kezdési időpontot
TANDÍJ
EUR 2800
TANULMÁNYI FORMÁTUM
Az egyetemen
Bevezetés
A foglalkozási terápia gyermekkorának szakmai területe olyan ismereteket és technikák elsajátítását követeli meg, amelyek túlmutatnak az egyetemi alapképzésben. A Gyermek-foglalkozásterápia szakirányú képzés kiterjedt képzést biztosít mind elméleti, mind gyakorlati képzési tartalomban. A kurzus a gyermekkor morfológiai jellemzőinek anatómiai áttekintésével, a boncszobában végzett gyakorlatok elvégzésével holttestekkel és a tapintóanatómiai képzéssel kezdődik, és a gyermekkori foglalkozási terápia speciális technikáival és módszereivel kerül kidolgozásra. A napirenden belül a DIR Floortime bevezető tanfolyam, a Castillo Morales neurológiai rehabilitációs szemlélet bevezető tanfolyama és az Érzékszervi Integráció alapképzése kerül oktatásra. A kurzus végén a hallgató ennek a három kurzusnak a címével együtt önálló bizonyítványt is szerez. Az elméleti-gyakorlati képzés dinamikus és részvételen alapuló szemináriumok keretében zajlik, a hallgatónak pedig klinikai gyakorlatokat kell végeznie a gyermekfoglalkozási terápiára szakosodott gyermekgondozási központokban, így lehetőség nyílik a megszerzett készségek közvetlen alkalmazásának megismerésére. A kurzusban bemutatott gyermekkori vízió olyan biopszichoszociális megközelítést tükröz, amely lehetővé tette, hogy a Spanyol Szociális Gyermekgyógyászok Társasága elismerje ezt a címet. Az elméleti-gyakorlati képzés dinamikus és részvételen alapuló szemináriumok keretében zajlik, a hallgatónak pedig klinikai gyakorlatokat kell végeznie a gyermekfoglalkozási terápiára szakosodott gyermekgondozási központokban, így lehetőség nyílik a megszerzett készségek közvetlen alkalmazásának megismerésére. A kurzusban bemutatott gyermekkori vízió olyan biopszichoszociális megközelítést tükröz, amely lehetővé tette, hogy a Spanyol Szociális Gyermekgyógyászok Társasága elismerje ezt a címet. Az elméleti-gyakorlati képzés dinamikus és részvételen alapuló szemináriumok keretében zajlik, a hallgatónak pedig klinikai gyakorlatokat kell végeznie a gyermekfoglalkozási terápiára szakosodott gyermekgondozási központokban, így lehetőség nyílik a megszerzett készségek közvetlen alkalmazásának megismerésére. A kurzusban bemutatott gyermekkori vízió olyan biopszichoszociális megközelítést tükröz, amely lehetővé tette, hogy a Spanyol Szociális Gyermekgyógyászok Társasága elismerje ezt a címet.
célok
- Fejleszti a szükséges készségeket a gyermekek és serdülők értékeléséhez és kezeléséhez a különböző tevékenységi területeken, a gyermekfoglalkozás-terápia szakembereként.
- Képzik azokat a tudományos, elméleti és gyakorlati alapokat, amelyek támogatják a gyermekfoglalkozási terápia kezelését.
- Tanulja meg a legkorszerűbb szakemberektől a gyermekfoglalkozásterápia leginnovatívabb és leghatékonyabb módszereit és technikáit.
- Biztosítsa a szükséges eszközöket és ismereteket a gyermek- és serdülőkorban leggyakrabban előforduló patológiák kezeléséhez, mint a gyermekfoglalkozásterápia szakembere.
- Elsajátítja a gyermekfoglalkozási terápiára jellemző emberi és fizikai környezettel való munkához szükséges készségeket.
- Képzés a gyermek-ergoterápia szakirányon az elméleti képzés elősegítésével, közvetlen gyakorlati alkalmazhatósággal. Klinikai gondozási gyakorlatokon keresztül speciális gyermekközpontokban.
- Ismerje ezen a területen a tudományos fejleményeket és azok hatását a jelenlegi terápiás módszerekre.
Belépők
Tanterv
Module I: Development of the healthy child.
1. Study of the specific anatomical characteristics of childhood.
2. The motor development of the healthy child.
3. The cognitive development of the healthy child.
4. The emotional development of the healthy child.
5. Occupational development of the healthy child.
Module II: Main pathologies.
6. Neurological disease.
7. Surgical pathology.
8. Psychiatric illness.
Module III: Evaluation.
9. Evaluation of the child and his family through the interview. Developmental assessment.
10. Evaluation of the areas.
11. Assessment of motor, sensory, cognitive and social skills.
12. Assessment of communication skills in social interaction.
13. Assessment of the context.
14. Evaluation through symbolic activities; symbolic play, drawing, deferred imitation, and language.
Module IV: Occupational Therapy process in pathologies with the highest incidence in childhood and adolescence.
15. Intellectual disability.
16. Autism Spectrum Disorder.
17. Attention Deficit Disorder with or without Hyperactivity.
18. Specific learning disorder.
19. Cerebral Palsy and subsequent brain damage.
20. Down syndrome.
21. Upper Limb Injuries.
22. Developmental disorders of hand-eye coordination and writing.
23. Social and occupational behavior disorders.
24. Depression and anxiety.
25. Personality disorder.
26. Substance use disorder.
27. Eating disorders and food intake.
28. Trauma disorders and stress factors.
Module V: Areas of intervention.
29. Occupational Therapy in the hospital environment.
- Basic management of the newborn.
- Intervention in hospitalized preterm newborn.
- Intervention in hospitalized children and adolescents intervention with families.
30. Occupational Therapy in Early Attention.
31. Occupational Therapy at school.
32. Palliative care.
33. Occupational Therapy in psychosocial intervention:
- Social pediatrics concept.
- Abuse: cyber-harassment, bullying.
34. Interdisciplinary team in different fields.
35. Work on communication in Occupational Therapy.
Module VI: Methodologies.
36. Aquatic Therapy in childhood.
37. Psychomotor Therapy.
38. DIR Floor time model (Introductory course).
39. Sensory Integration Theory (Basic course).
40. Animal assisted intervention.
41. Vision therapy.
42. Introduction to the Bobath concept.
43. LeMetayer.
44. Castillo Morales Course.
Module VII: Therapeutic resources and related therapies.
45. New technologies in child occupational therapy.
46. Use of orthoses in children.
47. Play and toys.
48. Basic activities of daily living and orthopedic equipment.
49. The child with pathology/alterations in the community. Communication techniques with parents.
50. Alternative and augmentative communication systems.
51. Strategies for personal coping with stress in pediatrics.
52. Ethical-legal implications in professional practice in pediatrics.
Module VIII: Research.
53. Qualitative research bases.
54. Quantitative research bases.
55. Notions for the selection and interpretation of relevant scientific articles in the field.
Module IX: Clinical case.
Module X: Clinical practices. (15 hours)
A program eredménye
Presentation in the class of the concepts and topics to be dealt with, using the master classes and the discussion and debate method.
In practical teaching, specific knowledge, attitudes, and aptitudes of the specialty of Child Occupational Therapy will be developed. With the exception of the first seminar, which will be on dissection and functional anatomy, compulsory attendance laboratory practices will be carried out in which, through simulated clinical situations, assessment and treatment techniques will be put into practice.
The training is completed with clinical care practices in children's centers specialized in child Occupational Therapy, of recognized prestige.
The final qualification of the course will be made through the individual presentation of a clinical case, where the students show the acquisition of the competencies of the title of specialist in Child Occupational Therapy.