PsyD a klinikai pszichológiában
Pepperdine University Graduate School of Education and Psychology
Kulcs információ
Campus helye
Los Angeles, Amerikai Egyesült Államok
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
4 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
USD 1 900 *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Sep 2025
* egységenként összesen 82 db. Egységenként fizet
Bevezetés
- Feltételek : ősz
- Hossz : 4 év / 82 db
- Helyszín(ek) : West Los Angeles
- Formátum : Onground
A Doctor of Psychology in Clinical Psychology program felkészíti a hallgatókat az engedéllyel rendelkező pszichológusi pályára, és alkalmazott klinikai gyakorlaton keresztül szolgálja ki közösségeiket. Ezt a programot az American Psychological Association akkreditálta 2027-ig.
A Pepperdine Egyetem a doktori képzés gyakorló-tudós modelljét alkalmazza, amelyben az akadémikusok, a klinikai képzés és a kutatás összekapcsolódik. Ez a szigorú program három év klinikailag releváns tanfolyami munkából és felügyelt klinikai képzésből áll, amelyet egy év szakmai gyakorlat és egy klinikai disszertáció befejezése követ. A posztdoktori klinikai képzés elvégzése után a diplomások jogosultak lesznek pszichológusi vizsgára az Egyesült Államokban és Kanadában.
Program előnyei
Jó hírű program
A PsyD in Clinical Psychology program és a Pepperdine Egyetem mint intézmény a legmagasabb rangú az Egyesült Államokban.
Értékközpontú
A hallgatók fel vannak hatalmazva arra, hogy tartós hatást érjenek el a GSEP alapértékei révén: a tudományos kiválóság, a társadalmi cél és az értelmes szolgáltatás.
Belépők
Tanterv
A kétéves, félidős doktori gyakorlatot választó hallgatók számára ötödik évre lehet szükség. Ezeknek a hallgatóknak egy további PSY 780 egységre kell beiratkozniuk.
1. év
- Ősz - PSY 701 ---- Kutatási módszerek a klinikai pszichológiában ---- (2)
- Ősz – PSY 705 ---- A viselkedés szociokulturális alapjai ---- (3)
- Ősz – PSY 706 ---- Etikai, jogi és szakmai kérdések ---- (3)
- Ősz – PSY 707 ---- Interjúk és felvételek értékelése ---- (2)
- Ősz - PSY 709 ---- Pszichometria és mérési konstrukció ---- (1)
- Ősz – PSY 710 ---- Kognitív értékelés ---- (3)
- Ősz - PSY 770 ---- Doktori gyakorlat: Klinikai készségek intenzív A ---- (2)
- Ősz - PSY 790 ---- Szakdolgozat fejlesztés ---- (0)
- Tavasz – PSY 704 ---- A viselkedés kognitív-affektív alapjai ---- (3)
- Tavasz - PSY 708 ---- A konceptualizálás és a pszichoterápia alapjai multikulturális kontextusban ---- (2)
- Tavasz – PSY 711 ---- Személyiségértékelés ---- (3)
- Tavasz – PSY 714 ---- Haladó klinikai pszichopatológia ---- (3)
- Spring - PSY 716 ---- Fejlesztési alapok a klinikai pszichológiában ---- (3)
- Tavasz - PSY 771 ---- Doktori gyakorlat: Klinikai készségek intenzív B ---- (2)
- Spring - PSY 791 ---- Értekezés Intenzív A ---- (1)
- Nyár – PSY 715 ---- Viselkedési alapok a klinikai pszichológiában: értékelés és beavatkozás ---- (3)
- Nyár - PSY 717 ---- A klinikai pszichológia története és rendszerei ---- (2)
- Nyár - PSY 772 ---- Doktori gyakorlat: Klinikai készségek intenzív C ---- (1)
- Nyári - PSY 792 ---- Szakdolgozat intenzív B ---- (1)
2. év
- Ősz – PSY 713 ---- Haladó pszichológiai értékelés ---- (3)
- Ősz – PSY 718 ---- Beavatkozások gyerekekkel és serdülőkkel ---- (3)
- Ősz – PSY 730, 732, 734, 736, 738 ---- Elméletek és technikák ---- (3)
- Ősz - PSY 773 ---- Doktori gyakorlat: Esetkoncepció, értékelés és kezeléstervezés ---- (1)
- Őszi - PSY 793 ---- Értekezés intenzív C ---- (1)
- Spring - PSY 702 ---- Adatelemzés az empirikus kutatásban ---- (2)
- Tavasz – PSY 703 ---- A viselkedés társadalmi alapjai ---- (2)
- Tavasz – PSY 731, 733, 735, 737, 739 ---- Elméletek és technikák ---- (3)
- Tavasz - PSY 774 ---- Doktori gyakorlat: esetkoncepció, értékelés és kezeléstervezés ---- (1)
- Spring - PSY 794 ---- A disszertáció projekt ---- (1)
- Nyár - PSY 743 ---- Csoportos beavatkozások ---- (1)
- Nyár – PSY 750–755 ---- Választható tárgyak ---- (2)
- Nyár - PSY 775 ---- Doktori gyakorlat: esetkoncepció, értékelés és kezeléstervezés ---- (1)
- Nyári - PSY 795 ---- Disszertáció B projekt ---- (1)
3. év
- Ősz – PSY 712 ---- A viselkedés biológiai alapjai ---- (3)
- Ősz – PSY 730, 732, 734, 736, 738 ---- Elméletek és technikák ---- (3)
- Ősz - PSY 776 ---- Doktori gyakorlat: Klinikai felügyelet és konzultáció ---- (1.5)
- Ősz - PSY 796 ---- Disszertációs projekt C ---- (1)
- Tavasz – PSY 731, 733, 735, 737, 739 ---- Elméletek és technikák ---- (3)
- Tavasz - PSY 756 ---- Proszeminárium a szakmai fejlődésről ---- (1.5)
- Tavasz - PSY 777 ---- Doktori gyakorlat: Klinikai felügyelet és konzultáció ---- (1)
- Spring - PSY 797 ---- Értekezés írása A ---- (1)
- Nyár - PSY 798 ---- Értekezés írása B* ---- (1)
4. év
- Ősz - PSY 780 ---- Doktori gyakorlat ---- (0,5)
- Ősz - PSY 799 ---- Szakdolgozat elkészítése (ha szükséges) ---- (2)
- Tavasz - PSY 780 ---- Doktori gyakorlat ---- (0,5)
- Spring - PSY 799 ---- Szakdolgozat elkészítése (ha szükséges) ---- (2)
- Nyár - PSY 780 ---- Doktori gyakorlat** ---- (0)
- Nyári - PSY 799 ---- Szakdolgozat elkészítése (ha szükséges) ---- (2)
A program eredménye
- PLO 1: Kompetencia a pszichológiai elmélet és a tudományos ismeretek alkalmazásában a pszichológiai diszfunkció, a helytelen alkalmazkodás és a pszichopatológia megértéséhez;
- PLO 2: Pszichológiai értékelés és diagnózis kompetenciája;
- PLO 3: Pszichológiai beavatkozás, kezelés és konzultáció kompetenciája;
- PLO 4: Az alkalmazott klinikai szakembernek megfelelő kutatási módszerekhez való hozzáértés; és
- PLO 5: Kompetencia az etika, a jog és a szakmai normák megértésében és alkalmazásában a magatartásban.
Karrierlehetőségek
C-szintű ügyvezető (pl. vezérigazgató)
A C-szintű vezetők iparági szakemberek a szervezet legfelső hierarchiájában. Ezek a szerepkörök gyakran vezetői pozíciókat töltenek be, és olyan nagy döntésekért felelősek, amelyek hatással vannak a szervezet növekedésére, fejlődésére és stratégiájára.
Egyetemi Kar
Az egyetemi oktatói állások között szerepelnek 2 és 4 éves alapképzési főiskolák és egyetemek, valamint posztgraduális és doktori szintű programok. Az egyetemi oktatók felelősek azért, hogy tanszékeik hallgatói számára kurzusokat biztosítsanak, és gyakran végeznek kutatásokat a szakterületükön.
Egyetemi adminisztrátor (pl. akadémiai dékán, akadémiai igazgató)
Az egyetemi adminisztrátorok számos különböző pozíciót tölthetnek be egy akadémiai intézmény különböző részlegeiben, például felvételi, anyakönyvi hivatal, pénzügyi támogatás, marketing, diákélet stb. Ezek a szerepkörök gyakran felügyelik a hallgatói szolgáltatásokat, az oktatókat és az oktatókat, és fenntartják az akadémiai kiválóság magas színvonalát.
Nonprofit igazgató
A nonprofit igazgatók felelősek a nonprofit szervezet számos aspektusának felügyeletéért. Ez a szerepkör felelős a programok és irányelvek létrehozásáért, végrehajtásáért és értékeléséért, a finanszírozás és erőforrások kezeléséért, valamint a marketing és a közösségi kapcsolatokért. Ennek a pozíciónak is nagy része az adománygyűjtés, amely a szervezet pénzbeli támogatásának gerince.
Vezetői/Executive Coach
A vezetői coachok távolról vagy egy szervezet részeként felmérik a csapat és az egyéni kihívásokat, cselekvési terveket készítenek, és erőforrásokat gyűjtenek össze, hogy segítsenek az ügyfeleknek nagyobb sikereket, növekedést és fejlődést elérni. E szerepkör részeként a felelősségek közé tartozik a támogatás, útmutatás, tanácsadás és a szakértelmen alapuló személyre szabott útmutatás. Az ügyvezető coachok gyakran dolgoznak együtt állami és magánszervezetek igazgatóival, menedzsereivel és más vezetőivel.
Tanulási és fejlesztési vezető
A tanulási és fejlesztési vezető felelős a szervezet csapatának felvételéért, képzéséért és szakmai fejlesztéséért. Ez a pozíció áthidalja a szakadékot a vállalat és a munkavállaló között, hogy segítsen mindkét szempontnak együtt dolgozni egy erős, harmonikus csapat létrehozása érdekében. Ez a szerep az alkalmazottakban rejlő egyéni potenciál azonosítását és fejlesztését is hangsúlyozza a teljes csapat egészének megerősítése érdekében. Ennek a szerepkörnek a nagyobb cégeknél a tanulási és fejlesztési osztálya, vagy kisebb szervezeteknél a HR csapat tagja lehet.
Szervezeti tanácsadó
A szervezeti tanácsadók feladata a munkahelyi környezet javítása pszichológiai kutatások alapján. Ezt a szerepet be lehet vinni egy szervezetbe, hogy segítsen házon belüli problémákban vagy munkahelyi vitákban. Ezenkívül a szervezeti tanácsadók gyakran szorosan együttműködnek a vezetőséggel, hogy kiszűrjék és betanítsák az új jelentkezőket, és konfliktus esetén átképezzenek vezetői vagy magas beosztású pozíciókat.
Kutatási vezető
A kutatásirányítási karrier magában foglalja a kutatás felügyeletét a kutatási projektek tervezésében és nyomon követésében. Ez a szerepkör felelős a javaslatok kidolgozásáért, a finanszírozás biztosításáért, a kutatói személyzet felvételéért és képzéséért, valamint a kutatási eredmények bemutatásáért. A kutatási menedzserek különféle környezetekben dolgoznak, többek között oktatási, kormányzati, non-profit és egészségügyi intézményekben.
HR igazgató
A humánerőforrás-igazgató általában vállalati környezetben dolgozik, és az a feladata, hogy felügyelje a vállalat emberi erőforrásainak minden vonatkozását. Ez a karrierút gyakran felelős az iparágon belüli kapcsolatokért, valamint a vállalati gyakorlatok, irányelvek és műveletek végrehajtásáért és felügyeletéért.
Katonai vezetés
A katonai vezetői karrier kiterjedt. Ez a szerepkör – az osztálytól és a szakterülettől függően – felelős a kritikus döntések meghozataláért és a vezetői pozíciók betöltéséért nagy nyomású, nagy stresszes környezetben. Ez a munkakör felelős a beosztásra jelentkező személyek kiválasztásáért és képzéséért, valamint a biztonságos, kedvező környezet fenntartásáért, függetlenül a külső nyomástól.
politikai igazgató
A politikai igazgatói karrier a szakpolitikai szektortól és osztálytól függően változik. Ez a pozíció gyakran felelős a szabályozások és törvények megalkotásában való befolyásolásért és részvételért, valamint a szervezeti napirendek stratégiáinak megvalósításáért. Ezen túlmenően a kötelezettségek közé tartozik az összes helyi, állami és szövetségi törvény és rendelet mélyreható megértése arra vonatkozóan, hogy ezek hogyan befolyásolhatják szervezetüket/alkotóikat. Ez a szerepkör a meglévő szakpolitikai környezet ismeretét és további kutatásokat is felhasznál a kulcsfontosságú döntésekre vonatkozó ajánlások megfogalmazásához. Ez a pozíció gyakran szorosan együttműködik a vezetőséggel, a kulcsfontosságú érdekelt felekkel és a közösségi tisztviselőkkel.
Foglalkoztatási potenciál
- Kaliforniában várhatóan 21%-kal nő a pszichológiai doktorok állásainak száma*
- Kaliforniában a klinikai, tanácsadó és iskolapszichológusok átlagos éves fizetése 94 910 dollár **
- Kaliforniában a poszt -másodlagos pszichológiai tanárok átlagos éves bére 105 740 USD **
- Kaliforniában a legmagasabb a foglalkoztatási igény a pszichológia doktori programokat végzettek számára*
*2017-2018 Burning Glass Report a kiválasztott programok foglalkoztatási potenciáljáról
** Amerikai Munkaügyi Minisztérium, Munkaügyi Statisztikai Hivatal, 2017
Képtár
Ösztöndíjak és finanszírozás
English Language Requirements
Tanúsítsd angol nyelvtudásodat a Duolingo angol teszttel! A DET egy kényelmes, gyors és megfizethető online angol teszt, amelyet több mint 4000 egyetem (például ez is) fogad el világszerte.