Kísérleti és ipari biomedicina BSc
Linköping University
Kulcs információ
Campus helye
Linköping, Svédország
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
6 félévben
Pace
Teljes idő
Tandíjak
SEK 532 100 / per year *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Aug 2024
* csak az EU-n, az EGT-n és Svájcon kívülről érkező hallgatók számára
Bevezetés
Érdekli az elmélet alkalmazása a biomedicinában ipari, egészségügyi vagy tudományos projektekben? Megtanulni, hogyan kell menedzselni futó projekteket vállalkozói és vállalkozásfejlesztési készségekkel. Akkor a Kísérleti és Ipari Biomedicina BSc képzés izgalmas éveket kínál!
Nézze meg a webináriumot – 2019. november
- Kezdés: 2022 augusztus
- Tanulmányi hely: Linköping
- Szint: Első ciklus
- Jelentkezési kód: LIU-51300 (Nemzetközi felvételi forduló) | LIU-50307 (Országos felvételi forduló)
A LiU az első olyan nemzetközi alapképzési programot kínálja Svédországban, amely ötvözi a projektmenedzsment készségeket a gyakorlati tapasztalattal rendelkező kutatási technikákkal a biomedicina területén. A világ vezető gyógyszer- és biotechnológiai vállalataival együttműködve tervezték, hogy diplomásaink rendelkezzenek az orvosbiológiai kutatás és innováció élvonalában való munkához szükséges ismeretekkel és készségekkel.
Ez az alapképzési program mély elméleti ismereteket és gyakorlati tapasztalatokat nyújt a legkorszerűbb kutatási technikákról az alapvető orvosbiológiai területeken; például sejt- és molekuláris biológia, orvosi biokémia, fiziológia és farmakológia, valamint a gyógyszerkutatás, rendszerbiológia, bioinformatika és digitális patológia új területei. A program során projektvezérelt kurzusokon is fog dolgozni, hogy tudását alkalmazza. Annak biztosítása érdekében, hogy a kutatási áttöréseket klinikai termékekké és szolgáltatásokká tudja lefordítani, a program a projektmenedzsment, a klinikai vizsgálatok tervezése, a biovállalkozás, a gyógyszerszabályozás és az orvosi etika legújabb megközelítéseire tanítja a hallgatókat. Lehetősége lesz arra is, hogy egy teljes szemesztert kutatást végezzen a LiU-nál vagy valamelyik ipari partnerünknél, Svédországban vagy külföldön. Az innovatív orvosbiológiai kutatás elméletében és gyakorlatában, valamint a kutatásmenedzsmentben hallgatóinkat oktatva programunk célja a jövő orvosbiológiai kutatásvezetőinek fejlesztése.
Biovállalkozási, projekt tanfolyamok
Minden szemeszter során valódi egészségügyi, ipari vagy tudományos projektekben vesz részt. Ha új projektekkel találkozik a potenciális ügyfelekkel, a személyes, interperszonális és professzionális orvosbiológiai ismeretek átfogó készletét integrálja a laboratóriumi ismeretekkel. A projektet végigviszi a kereskedelmi forgalomba hozatali folyamat, a szolgáltatások vagy termékek teljes életciklusán, beleértve a kommunikációs készségeket, hogy találkozzon más kutatókkal vagy potenciális ügyfelekkel. Célunk az innovatív és vállalkozó szellemű hallgatók felkészítése a jövőbeni üzleti vagy nagy hatású kutatások fejlesztésére az orvosbiológiai területen.
Fokozat
A program 180 kredittel történő elvégzése után a hallgató kérésére diplomát adnak ki: Degree of Science in Bachelor of Science in Medical Biology (Medicine Kandidatexamen i Medicinsk biologi).
Képtár
A program eredménye
Általános célok
A felsőoktatási törvényben (SFS 1992:1434, beleértve a frissítéseket is) a következő általános célokat határozták meg az alapképzésre vonatkozóan:
- Az alapképzésnek elsősorban a középiskolai vagy azzal egyenértékű nemzeti programokból származó ismeretekre kell épülnie. A kormány azonban dönthet a művészeti oktatással kapcsolatos felmentésekről.
Az alapképzési szintű oktatás fejleszti a hallgatók:
- Képes független és kritikus értékelésre,
- Képes önállóan azonosítani, megfogalmazni és megoldani a problémákat,
- Felkészülés a munkahelyi élet változásaira.
Az adott képzési területen a hallgatók tudásuk és készségeiken túlmenően az alábbi képességeket fejlesztik:
- Tudományos szinten keresni és értékelni a tudást,
- Kövesse nyomon a terület fejlődését,
- Cserélje ki tudását olyan emberekkel is, akik nem rendelkeznek speciális ismeretekkel ezen a területen.
Fokozati célok
A felsőoktatási törvény (SFS 1993:100, 2. számú melléklet – a diplomarendelet) szerinti bachelor of Science fokozat megszerzésének tervezett tanulmányi eredményei.
Tudás és megértés
A természettudományi alapképzés (180 kredit) megszerzéséhez a hallgatónak:
- bizonyítani kell az oktatás fő területére vonatkozó ismereteket és megértést, beleértve a terület tudományos alapjainak ismeretét, a terület releváns módszereinek ismeretét, a terület specifikus tantárgyainak mélyreható ismeretét, valamint az aktuális kutatási kérdések megértését.
Készségek és képességek
A bachelor of Science fokozat megszerzéséhez (180 kredit) a hallgatónak:
- bizonyítani tudja, hogy képes megtalálni, összegyűjteni, értékelni és kritikusan értelmezni és megvitatni a releváns információkat egy adott problémával, eseményekkel, kérdésekkel és helyzetekkel kapcsolatban,
- képes a problémák önálló azonosítására, megfogalmazására és megoldására, valamint a feladatok meghatározott időkereten belüli elvégzésére,
- képes bemutatni és megvitatni az információkat, problémákat és megoldásokat a különböző csoportokkal folytatott párbeszédben, szóban és írásban egyaránt, és
- bemutatni az oktatási területen belüli önálló munkavégzéshez szükséges készségeket.
Ítélőképesség és megközelítés
A bachelor of Science fokozat megszerzéséhez (180 kredit) a hallgatónak:
- bizonyítania kell, hogy képes az oktatás fő területére vonatkozó döntéshozatalra a releváns tudományos, társadalmi és etikai szempontok tekintetében,
- betekintést nyújt a tudás társadalomban betöltött szerepébe és az emberek felelősségébe a felhasználás módjában, és
- bizonyítani tudják, hogy képesek felismerni, hogy szükségük van további tudás- és készségfejlesztésre
A fenti célokon túlmenően, a program elvégzése után a hallgatók elsajátítják a felsőoktatási intézmény helyi célkitűzéseit, valamint a program helyi célkitűzéseit.
Helyi célkitűzések az Orvos- és Egészségtudományi Kar számára
A hallgató a program elvégzése után:
- képes kritikusan értékelni az akadémián, az egészségügyön és az iparon belüli helyzeteket, hogy szakemberként motiválja és értékelje a cselekvések megválasztását
- bemutatni az egészséget befolyásoló tényezők ismereteit és megértését helyi és globális szempontból
- képes értékelni és alkalmazni a bizonyítékokon alapuló orvoslásban és az egészségügyi ellátás minőségének javításában szerzett ismereteket
- képes legyen a jelenlegi és a következő generációk fenntartható és egészséget elősegítő fejlődéséért dolgozni
- olyan szakmaközi készségekre tettek szert, amelyek lehetővé teszik a más szakmákkal való csapatmunkát
- tanúskodnak az egyenlőség és az esélyegyenlőség fontosságáról a társadalomban
A Kísérleti és Ipari Biomedicina Bachelor's Program helyi célkitűzései
Tudás és megértés
A program elvégzése után a hallgatónak képesnek kell lennie:
- írja le azokat az orvosi és tudományos ismereteket, amelyek az emberi biológiai és emberi patofiziológiai folyamatok molekuláris és sejtes szemszögből történő magyarázatához szükségesek.
- Ismertesse az orvosbiológia analitikai és diagnosztikai módszereit és az orvosi kezelés alapvető stratégiáit.
- bemutatni a különböző statisztikai módszerek megértését és alkalmazásukat a bioinformatikában, rendszerbiológiában és orvosbiológiai kutatásokban.
- leírja a biomedicina területén egy új tevékenység ötletének értékeléséhez szükséges információkat és elemzéseket, és bizonyítja a releváns információk e célból történő összegyűjtésének és elemzésének képességét.
Készségek és képességek
A program elvégzése után a hallgatónak képesnek kell lennie:
- kritikusan tekintse át az orvosbiológián belüli konkrét kihívással kapcsolatos releváns információkat.
- elméleti és laboratóriumi kihívások tervezése és megoldása, tudományos és statisztikai megközelítések helyesbítése új és ismeretlen helyzetekben felügyelet mellett.
- multidiszciplináris megközelítésben szóban és írásban is megvitatják az orvosbiológia területére vonatkozó információkat, ötleteket, problémákat és megoldásokat.
- alkalmazza az orvosbiológiai területen végzett önálló munkavégzéshez szükséges fejlett orvosi-biológiai laboratóriumi módszertant.
- aktívan alkalmazza a projektmenedzsment modelleket olyan projektekben, ahol az orvosbiológiai kérdéseket szolgáltatásokká vagy termékekké alakítják át.
Ítélőképesség és megközelítés
A program elvégzése után a hallgatónak képesnek kell lennie:
- az orvosbiológia tudományos és etikai vonatkozásairól, valamint az orvosbiológiai ismeretek társadalom fejlődése szempontjából betöltött fontosságáról.
- kritikusan értékelje a biomedicinán belüli igényeket és ötleteket társadalmi és kereskedelmi szempontból.
- vállalkozói szemléletet alkalmaz az orvosbiológiai tudomány fejlesztése és értékelése során.
Tanterv
Tartalom
A program 180 kreditből áll. A Kísérleti és Ipari Biomedicina alapképzési program fő tárgyköre az orvosbiológia. A tantárgyi tartalom megoszlása az egyes kurzusok tantervében szerepel. A programot nappali tagozatos tanulmányi ütemben adják.
A következő kurzusok szerepelnek a programban:
1. félév | 2. félév | 3. félév |
|
|
|
4. félév | 5. félév | 6. félév |
|
|
|
haladás
A fő tantárgyi területen belüli előrehaladást a program minden egyes kurzusának tantervében szereplő tanulási célok, valamint a forráslistákban javasolt kurzus irodalom mutatja. A program projektbe integrált kurzusokkal rendelkezik, amelyek folyamatosan fejlődnek a projektmenedzsmentben az orvosi területen. A program korábbi részeiben nagyobb hangsúlyt fektetnek az elméleti és laboratóriumi alapismeretek megszerzésére, míg a program utóbbi részei egyre inkább arra helyezik a hangsúlyt, hogy a hallgatók különböző területeken tudják használni, értelmezni és fejleszteni tudásukat. Ez lehetővé teszi a hallgatók számára, hogy elmagyarázzák az emberi élettani és orvosbiológiai folyamatokat, és mélyebb szinten megértsék, hogyan lehet az orvosbiológiai ismereteket alkalmazni az egészségügy, az ipar és a tudományos körök kérdéseire kereskedelmi és társadalmi szempontból.
Oktatási és munkamódszerek
Az Orvos- és Egészségtudományi Karon a hallgatóközpontú és probléma alapú tanulás képezi az oktatás alapját. A hallgató felelősséget vállal a kurzusok és a tanulmányi program aktuális tartalmáért, tanulmányozza és kutatja azokat. A tantárgyi munka módszerei arra késztetik a hallgatókat, hogy önállóan fogalmazzanak meg tanulási kérdéseket, keressenek tudást, és másokkal párbeszédben ítéljék meg és értékeljék a megszerzett tudást. A tanulók csoportokban, valóság alapú szituációk alapján dolgoznak együtt saját tanulásuk fejlesztése érdekében, hozzájárulnak a társtanulók tanulásához, az együttműködés gyakorlásához. A tanár feladata, hogy támogassa a tanulókat a tanulás ezen módjában. A programok tantárgyi integrált témákból, elméleti és gyakorlati modulokból állnak, amelyek a teljes tanulmányi programba integrálódnak. Az Orvos- és Egészségtudományi Kar képzési programjai egyes integrációs modulokban működnek együtt, ahol a szakmaközi tanulás több szakma hallgatóinak részvételével zajlik, akik egymással, egymásról és egymástól tanulnak. A tantárgyi módszerek és integrációs modulok serkentik és támogatják a hallgató szakmai és szakmaközi kompetenciáinak fejlődését, valamint felkészítik a hallgatót a következő szakmában való együttműködésre.
A Kísérleti és Ipari Biomedicina Bachelor's Program a teljes program során együttműködik a műszaki karral, valamint projektbe integrált kurzusokon keresztül a tudományos, egészségügyi és üzleti élet más szereplőivel. A hallgatók megtanulnak azonosítani egy szükségletet vagy ötletet, ahol alkalmazni tudják alapvető orvosbiológiai ismereteiket. A program során a hallgatók csapatokban dolgozhatnak, hogy az orvosi ötleteket termékekké vagy szolgáltatásokká alakítsák. A hallgatók jól felkészültek a vevői igények kielégítésére, az orvosbiológiai ismeretek megvalósítására, valamint vállalkozói szemléletű projektek menedzselésére. A hallgatók felkészültek arra, hogy megfeleljenek a projektmenedzsment és a kommunikáció követelményeinek jövőbeli szakmáikon a tudományos életben, az egészségügyben és az iparban.
Küszöb követelmények
Az egyes szemeszterek tartalma az előző félévekre épül, és az 1. és 4. félév között zajlik. A szakdolgozat (5. félév) felvételéhez legalább 90 kredit szükséges az 1. és 4. félévtől az alapképzésben. Kísérleti és ipari biomedicina program.
A 6. félévi kurzusokat az 5. félévi tantárgyvizsga előtt teljesíthetik azok a hallgatók, akik az 5. félévben tanulmányi szünetet tartottak.
Diplomadolgozat
Az alapképzés megszerzéséhez a hallgatónak legalább 30 kredit értékű önálló munkát (diplomát) kell elvégeznie a fő képzési területen, az orvosbiológiában.