Orvos-program
European University
Kulcs információ
Campus helye
Tbilisi, Grúzia
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
6 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
USD 5 000 / per year
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Aug 2024
Ösztöndíjak
Fedezze fel az ösztöndíj lehetőségeket tanulmányai finanszírozásának elősegítésére
Bevezetés
A program célja egy orvosi szakember felnevelése a modern nemzetközi szabványoknak megfelelően, amely képes lesz a bizonyítékokon alapuló orvoslás elveit a gyakorlatban alkalmazni, a gyakorlatban megfelelően alkalmazni az etika, a kutatás és a kommunikáció elveit; és képesnek kell lennie arra, hogy megalapozza magát és folytassa a fejlődést a folyamatosan változó szakmai környezetben.
A karon 2018 -ban alapították a szimulációs központot, amely jól felszerelt modern orvosi technológiákkal, próbababákkal, szimulátorokkal, a hallgatók pedig szimulált klinikai környezetben gyakorolhatják a klinikai készségek megszerzését. 2020 -ban a Body interact megvalósult a klinikai alanyokban. Ez egy virtuális betegszimulátor, amely az orvosi oktatásban oktatási és értékelési célokra használható. A test interakciója különböző klinikai irányokat ölel fel, mint például a neurológia, a kardiológia, a szülészet, a gyermekgyógyászat, a fertőző betegségek stb.
Belépők
Tanterv
Az alapképzési MD tanterv részben integrált, rendszeralapú, horizontálisan és vertikálisan is integrált tudományterületekkel rendelkezik.
A spirálmodell magában foglalja az alapvető tantárgyak alapos áttekintését a felső tanulmányi évek alatt, és a klinikai alanyokkal szoros összefüggésben.
Az MD program 4 szakaszból áll:
I. fázis – Az emberi test felépítése és működése (I-II év)
Az alapítványi fázis az emberi test felépítésével és működésével kapcsolatos alapvető fogalmakat, az orvosbiológiai tudományok főbb fogalmait foglalja magában. A tanulmány első két évében a hallgatók a Bevezetés az emberi test szerkezetébe, a génbe, a sejtbe és a szövetbe, a tudományos érvelésbe, a klinikai és szakmai készségekbe (kommunikációs és eljárási készségek, az orvosi etika), az orvostudományba és a társadalomba tanulnak. Ezeket az integrált modulokat különböző tanítási-tanulási módszerek és tevékenységek (interaktív előadások, szerepjátékok, gyakorlati munka, szimulációs laborban végzett munka stb.) segítségével oktatják. A hallgatók kulcsfontosságú gyakorlati készségeket sajátítanak el (betegek megkérdezése) klinikai körülmények között. A szimuláció bevonja a tanulókat a tapasztalati tanulásba; A hallgatók virtuális boncolást használnak a klinikai esetek regionális anatómiájának vizsgálatára és a regionális anatómiához kapcsolódó, nagy pontosságú próbababa esetek forgatókönyveinek kezelésére. A PBL (probléma-alapú tanulás) foglalkozásokat longitudinális kurzusként tartják a 2. éves hallgatók számára.
II. fázis – Az egészség és a betegségek mechanizmusai (III. év)
A második szakaszban (preklinikai év) a fő hangsúlyt a klinikai orvoslás bevezetésére (fizikai diagnosztika és klinikai készségek), az alapvető patológiára és a farmakológiára helyezik. Ez a fázis a betegségek leggyakoribb tüneteire és jeleire összpontosít, amelyek a legjobban illusztrálják az alapelveket. A hallgatók elkezdik elsajátítani a fizikai diagnózist. Ebben az évben a hallgatók az orvostudomány különböző témáihoz kapcsolódó esetalapú beszélgetéseken keresztül diagnosztikus gondolkodást képeznek, tudásukat integrálva és felkészülve a következő években a klinikai tárgyak megértésére. A Szakmai Fejlesztés longitudinális moduljában klinikai problémamegoldással foglalkoznak különböző klinikai forgatókönyvek segítségével (klinikai érvelési kurzus), kiemelve az információ átgondolt elemzését, szintézisét és klinikai alkalmazását.
III. fázis – Alapvető klinikai ügyintézők (IV-V. év)
A 4. és 5. évfolyamon a hallgatók fő klinikai tárgyakat tanulnak (klinikai rotációk) - Belgyógyászat (rendszeralapú), sebészet, szülészet-nőgyógyászat, sürgősségi orvoslás, gyermekgyógyászat, pszichiátria, radiológia, fül-orr-gégészet stb. Ezzel párhuzamosan folyamatosan. képzett klinikai és szakmai készségek, amelyek magukban foglalják a Clinical Skills laboratóriumokban és klinikai környezetben való professzionális viselkedést. Ezeket a modulokat klinikai körülmények között tanítják (ambuláns körülmények között és kórházakban). Az egyes hivatalnokok végén a hallgatók integrált vizsgát (EBESZ) tesznek.
IV. fázis – Haladó klinikai hivatalnokok (VI évfolyam)
6. évfolyam (érettségi) - az érettségi év során a hallgatók klinikai kötődésekkel rendelkeznek, elsajátítják és elsajátítják a szükséges kompetenciákat belgyógyászat, sebészet, szülészet/nőgyógyászat, fertőző betegségek, családgyógyászat, szemészet, idős, gyermekgyógyászat és sürgősségi gyógyászat területén. Az integrációs elvek és a spirális tantervi követelmények szerint újra felkeresik az alaptárgyakat (Klinikai farmakológia és orvosi genetika). A hallgatók kis csoportokban dolgoznak, és különféle klinikai tevékenységekre osztják be őket különböző fekvő- és járóbeteg-körülmények között, amelyek célja, hogy felkészítsék a végzős hallgatókat a jövőbeni rezidensképzésre. Az év végére a hallgatók sikeres integrált záróvizsgát (EBESZ) tesznek.
MD program kötelező kreditjei – 332 ECTS
MD program választható kreditek - 28 ECTS (14 ECTS – egy főbb szakterület választható kurzusai, 14 ECTS – választható/ingyenes kurzusok)
A fő szakterületen választható kurzusok: Fájdalomkezelés, Orvostudomány, Laboratóriumi gyógyászat, Klinikai Táplálkozás, Allergiagyógyászat, Klinikai Pszichológia, Precíziós Medicina, Klinikai Technológiák, Szexuális Medicina, Narkológia.
A program eredménye
Általános kompetenciák
Tudás és megértés
A diplomások képesek lesznek:
- Átfogó ismeretek bemutatása az orvostudományban alkalmazott szakterület-specifikus tantárgyakról, elméleti elvekről és kutatási módszertanról;
- Kritikusan közelítse meg az új információkat;
- Elemezze és integrálja a különböző információkat, és vonjon le releváns következtetéseket, amelyek a további önfejlesztés alapjául szolgálnak.
szakértelem
A végzett hallgatók az alábbi képességekkel rendelkeznek:
- Képes komplex problémák megoldására egy multidiszciplináris csapatban a legújabb információk felhasználásával;
- Kutatások lefolytatása megfelelő és korszerű módszertannal;
- Szakmai tevékenysége során gyűjtött információk felhasználása;
- Időgazdálkodási készségek - hatékonyan tervezi meg a várható tevékenységekhez kapcsolódó erőforrásokat, és felelős az elvégzett munkáért;
- Használja az oktatási és információs források teljes spektrumát;
- Részvétel az értekezleteken, és elmondja saját véleményét szóban és írásban;
- Az orvostudományban az etikai és jogi alapelveket követve képes legyen megvédeni a beteg jogait;
- Tárgyalásokat folytasson szakmai kontextusban, és részt vegyen a konfliktusok megoldásában bármely személlyel, függetlenül annak társadalmi, kulturális, vallási vagy etnikai hátterétől;
- Kommunikáció a kollégákkal, betegekkel az igazságosság, a szociális és demokratikus értékek elveit követve.
Felelősség és autonómia
A diplomások képesek lesznek:
- Alkalmazkodni a csapatmunkához;
- A várható tevékenységekhez kapcsolódó erőforrások hatékony tervezése;
- Legyen felelős az elvégzett munkáért;
- Megérteni az önálló tanulással kapcsolatos naprakészség szükségességét;
- Csapatvezetés, valamint szakmai alárendeltség/adaptáció, új ismeretek hasznosítása.
Szakterület-specifikus kompetenciák
- Területi ismeretek;
- Betegek tanácsadása;
- Felméri a klinikai prezentációkat, rendel vizsgálatokat, differenciáldiagnózist készít, és megtárgyalja a kezelési tervet;
- Elsősegélynyújtás sürgősségi egészségügyi helyzetekben;
- Gyógyszer felírása;
- Gyakorlati eljárások végrehajtása;
- Hatékony kommunikáció orvosi környezetben;
- Az etikai és jogi elvek alkalmazása az orvosi gyakorlatban;
- A betegek betegségével kapcsolatos pszichológiai és szociális szempontok értékelése;
- Az ismeretek, készségek és alapelvek felhasználása a bizonyítékokon alapuló orvosláson;
- Az információs és információs technológia hatékony használata orvosi környezetben;
- Képes a tudományos elvek, módszerek és ismeretek alkalmazására az orvosi gyakorlatban és kutatásban;
- Egészségfejlesztési rendezvények lebonyolítása, közegészségügyi kérdésekbe való bekapcsolódás, hatékony teljesítmény az egészségügyi rendszeren belül;
- Professzionalizmus.
Karrierlehetőségek
Grúzia hatályos jogszabályai szerint az egyciklusú MD szakot végzett személy nem folytathat önálló orvosi gyakorlatot, fiatal orvosként helyezkedhet el, ami azt jelenti, hogy az utasítások szerint és felügyelet mellett végzi az orvosi feladatokat. független orvos (The Law of Georgia on Medical Practice, 5. cikk).
A felsőfokú egészségügyi intézményi oklevéllel rendelkező diplomásnak joga van:
- Posztgraduális képzési program (rezidens) elvégzése állami minősítő vizsga letétele után önálló orvosi gyakorlat végzésére való jogosultság megszerzéséhez;
- Kutatási (Master, Ph.D.) és oktatói tevékenység végzése az orvostudomány elméleti területein vagy az egészségügy más olyan területein, amely nem feltételez önálló orvosi gyakorlatot (Grúzia törvénye az orvosi tevékenységről, 17. cikk).
Az Iskoláról
Kérdések
Hasonló tanfolyamok
MD-PhD szám
- Singapore, Szingapúr
MD program
- Singapore, Szingapúr
Medical Doctor Program (MD)
- Tbilisi, Grúzia