
Bachelor in
Ápolási fokozat Escola Superior de Enfermagem de Coimbra

Ösztöndíjak
Bevezetés
A tanulmányciklus által célzott célok leírása
A tudás és a megértés képessége a különböző ápolási területeken való beavatkozásra
Tudni kell, hogyan kell alkalmazni a megszerzett tudást és megértést, hogy szakmai megközelítést mutasson
Képes megoldani a problémákat az emberi problémák és az egyének, csoportok és közösségek átmeneti folyamatai, valamint saját érveik építésének és racionalizálásának emberi válaszaival összefüggésben
Képes összegyűjteni, kiválasztani és értelmezni a releváns információkat az egyénekkel, csoportokkal és közösségekkel együtt annak érdekében, hogy támogassák az általuk javasolt megoldásokat és az általuk kiadott klinikai ítéleteket, beleértve az elemzésben a vonatkozó társadalmi, tudományos és etikai szempontokat.
Olyan kompetenciák, amelyek lehetővé teszik számukra az információk, ötletek, problémák és megoldások közlését mind a szakemberek, mind a szakemberek számára
Az egész életen át tartó tanulás képességei nagyfokú autonómia
Koncepcionális keret
Az elmúlt harminc évben az ápolás jelentős mértékben fejlődött a tudományos ismeretek és a képzés szintjén a technológiai szinten és az ellátásfilozófia szintjén, amely a modern társadalmak szociokulturális, politikai, gazdasági, demográfiai és epidemiológiai változásaiból ered.
A portugáliai ápolónők előtt álló kihívások, mint a nyugati világ más országaiban, elsősorban az egészségügyi és betegséghelyzetek összetettségével kapcsolatosak, amelyek interdiszciplináris megközelítést igényelnek, ami túlmutat az egészségen, és valós munkát igényel. és a kreativitás használatát, hogy megkerüljék a belső és külső akadályokat a szervezet számára, ahol tevékenységüket végzik.
A jelenlegi és jövőbeli kihívások közé tartozik az ápolási szakma és az egészségügyi szakmák általában a következő:
- A VIGYÁZAT paradigmájának kihívása az egészségügyi szempontból, mint az emberiség szükségessége, amely közös az összes különböző egészségügyi szakmához, és mint ilyen, valódi multidiszciplináris csapatmunka;
- Új egészségügyi problémák az életmóddal, az öregedéssel, a krónikus betegségekkel, az AIDS / HIV-vel, a kábítószer-függőséggel, a szegénységgel és a társadalmi kirekesztéssel kapcsolatban;
- Változás a gondozási környezetben, amelyet a kórházi ellátás közösségi szolgáltatásokba való áthelyezése és az elsődleges egészségügyi ellátás átszervezése jellemez. A közösség gyakorlati irányultsága egyre inkább önálló, többcélú és rugalmas teljesítményt nyújt az ápolók számára, és olyan multidiszciplináris csapatokba illeszkedik, amelyekben a felhasználó / állampolgár részt vesz az egészségügyi döntéshozatalban;
- A kezelendő szakmai helyzetek bonyolultságának növelése és a multidiszciplináris és interdiszciplináris megközelítést igénylő munkaszervezés fejlődése, amely magában foglalja az egyéni kompetenciák közötti együttműködés minőségéből eredő „kollektív kompetencia” kialakulását;
- A kihívás a polgárok jogaira és kötelességeire, a sokszínűségre, a differenciálásra és a multikulturalizmusra vonatkozik;
- A képzés és az ellátás minőségének kihívása, egyidejűleg etikai és erkölcsi probléma, valamint a hitelesség és a szakmai méltóság problémája;
- Az állampolgárság, az erkölcsi fejlődés, a közösségi életben való részvétel, a transznacionális identitás építése iránti igény;
- Az „információs társadalom” és az új stratégiák szükségessége az iskola és a szakma új pozíciójára a társadalomban, ahol élünk, ahol az „egész életen át tartó tanulás” a domináns téma.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO), az ápolási terület egyik vezető nemzetközi referenciaszervezete, azonosítja az önálló beavatkozás küldetését, helyiségeit és szempontjait:
„a nővér elsődleges küldetése a társadalomban az, hogy segítsen az egyéneknek, családoknak és csoportoknak meghatározni és elérni a fizikai, szellemi és társadalmi világban rejlő lehetőségeiket úgy, hogy a környezetben, amelyben élnek és dolgoznak. egészségügyi ellátás, betegségmegelőzés, gyógyító ellátás és rehabilitáció tervezése és megvalósítása Az ápolás magában foglalja az élet fizikai, szellemi és társadalmi vonatkozásait, ahogyan ezek befolyásolják egészség, betegség, fogyatékosság és halál.
Az ápolók lehetővé teszik az egyén, családja és barátai, a társadalmi csoport és a közösség aktív részvételét az egészségügyi ellátás minden területén, ezáltal ösztönözve a függetlenséget és az önrendelkezést. Az ápolók az egészségügyi szolgáltatások nyújtásában részt vevő más szakmák tagjainak partnereként is dolgoznak. "
Az ápolási rendszer az ápolók Nemzetközi Tanácsa szerint megerősíti az autonóm és együttműködő gondozást, beleértve az egészségfejlesztést, a betegségmegelőzést, a betegség és a fogyatékosság gondozását, valamint a haldokló folyamatot.
Az ápolók etikai kódexében először is kijelentik, hogy az ápolás szükségessége univerzális, és hogy az ápolóknak négy alapvető feladata van: az egészség elősegítése, a betegségek megelőzése, az egészség helyreállítása és a szenvedés enyhítése. Az ápolók szakmai gyakorlásáról szóló rendelet (szeptember 4-i 161/96. Sz. Törvény) szerint az alapvető beavatkozások az „egészségfejlesztés, a betegségek megelőzése, a kezelés, a rehabilitáció és a társadalmi reintegráció”. 8º) és a klinikai gyakorlaton túlmenően az ápolás gyakorlata az irányítási, kutatási, oktatási, képzési és tanácsadási területeket veszi figyelembe (9. cikk).
Az általános ápolói kompetenciákat az ápolók rendje (OE, 2003) határozza meg a Nemzetközi Ápolók Tanácsa (ICN) Általános Ápolók ápolási kompetenciáinak keretei között.
Az Iskoláról
Kérdések
Hasonló tanfolyamok
BSc (Hons) ápolási tanulmányok (gyermek)
- Glasgow, Egyesült Királyság
BSc (Hons) ápolási tanulmányok (tanulási fogyatékosság)
- Glasgow, Egyesült Királyság
BSc (Hons) ápolási tanulmányok (Mentális egészség)
- Glasgow, Egyesült Királyság