Integrált orvostudományi mester
Católica Medical School
Kulcs információ
Campus helye
Rio de Mouro, Portugália
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Az egyetemen
Időtartam
6 évek
Pace
Teljes idő
Tandíjak
EUR 1 660 / per month *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
Kérjen információt
* 2.150 €/hó nemzetközi hallgatóknak. További díjak fizetendők
Bevezetés
Az UCP Medicine tanfolyam egy integrált mesterképzés, amely hat tanévig tart. Rendkívül innovatív tantervvel rendelkezik, amely a Maastrichti Egyetem Orvostudományi Karával való együttműködés eredménye, amely egy nagy nemzetközi presztízsű intézmény. A klinikai komponens tekintetében partnerkapcsolatban áll a Luz Saúde csoporttal, amely Portugália egyik legnagyobb magán egészségügyi csoportja. A kurzus modern pedagógiával támogatott, erős technológiai alappal, és az orvosi hivatás humanizálását kívánja garantálni.
Az orvostudományi kurzus hallgatóközpontú oktatási módszertant alkalmaz, amely elősegíti a tanulási autonómiát, a nagyobb megőrzést és a tudás mélységét, bizonyított klinikai készségekkel. A Maastrichti Egyetem oktatási és értékelési modelljéhez igazodó kurzus a legjobb nemzetközi szintű képzésben részesül, kiváló tanárokkal, angolul, a klinikai komponens portugálul. A kurzus lehetővé teszi a nemzetközi képzési mobilitás elérését más vezető orvosi iskolákkal.
Az integrált orvostudományi mesterképzést a Católica Medical School , az Universidade Católica Portuguesa akadémiai egysége oktatja, és az UCP Sintra Campusán, a Tagus Parque mellett, egy modern épületben, kivételes tanulmányi feltételekkel és technológiai erőforrásokkal. . Ennek az épületnek hatalmas területe van a kutatásnak, és egy modern könyvtár is lesz benne. Mindazok támogatására, akik tanulnak és dolgoznak, bár, étkezde és közlekedési szolgáltatások állnak majd rendelkezésre.
A tanulmányi ciklus domináns tudományterülete az Orvostudomány a CNAEF 721 osztályozással - az első alapterület a március 16-i 256/2005 számú rendelet értelmében.
Az orvosi felsőoktatás európai szinten szabályozott, tekintettel az adott szakképesítés tagállamok közötti elismerésére.
Az integrált orvostudományi mester hasznot húz a Grupo Luz Saúde-val, valamint a Maastrichti Egyetemmel, az Administração Regional de Saúde de Lisboa e Vale do Tejo-val, az IP-vel, a Beatriz Ângelo kórházzal és az União das Misericórdias Portuguesas-szal való szoros együttműködésből.
A diplomát itt tanítják: Católica Medical School , a Sintra Campuson, a lisszaboni Hospital da Luzban és a Grupo Luz Saúde más egészségügyi egységeiben és létesítményeiben, valamint az Administração Regional de Saúde de Lisboa e Vale do Tejo egészségügyi központjaiban és létesítményeiben, IP. , Beatriz Ângelo kórház és az União das Misericórdias Portuguesas egészségügyi egységei.
Megkülönböztető jellemzők
A Católica integrált orvostudományi mester olyan megkülönböztető jellemzőket mutat be, amelyek egyedivé és innovatívvá teszik, köztük a következők:
- A kiválóság népszerűsítése az orvosképzésben, problémamegoldáson alapuló pedagógiai módszertanú tantervvel. Ez a nagy presztízsű egyetemi központokban nemzetközileg érvényesített módszer bevált, és a kezdeti fejlesztésért felelős szervezet – a Maastrichti Egyetem –, valamint a( Católica Medical School (a Központ) kifejezetten erre a célra létrehozott struktúrája folyamatosan minőségellenőrzés alatt áll. az orvosképzés számára), a tanítási-tanulási-értékelési folyamat időszakos értékelő jelentéseivel, amelyeket belsőleg és külsőleg megvitatnak a fő érdekelt felekkel;
- A világra való nyitottság kultúrájával, a tudás transzverzalitásának ápolásával az UCP keresztény humanista elvein alapuló kutatás előmozdítása;
- A személy közelségének és központi szerepének kultúrája, különféle szempontok szerint: tanítás; kutatás; közösségi orientáció;
- Az orvosképzés megnyitása a nemzetközi hallgatók előtt, akárcsak a Católica más akadémiai egységeiben.
Az integrált orvostudományi mesterképzés ezen megkülönböztető jellemzői lehetővé teszik mind a klinikai kompetencián, mind a kutatási kapacitáson alapuló orvosi képzés előmozdítását, különösen a fordításkutatásban – az egészségügyi gyakorlatokban és politikákban való hatás és alkalmazás terén. Ez csak ennek a kurzusnak a tanítási-tanulási-értékelési módszertanán keresztül lehetséges, amely a reflexív és kritikus gondolkodás fejlesztéséhez kapcsolódik a tudományos képzésben, ami elengedhetetlen a klinikai gyakorlat kiváló gyakorlásához.
A Maastrichti Egyetem több mint 50 éves tapasztalatára alapozva ez az integrált orvostudományi mesterképzés a 21. századi orvosi gyakorlat igényeire igyekszik válaszolni, különböző és innovatív pedagógiai stratégiák és módszertanok alkalmazásával, amelyek egy egyedi tantervi struktúra, amely elősegíti, nevezetesen:
- Különböző tudományterületeket felölelő tantervi egységek;
- Változatos módszertani jellemzők (beleértve a Problémaalapú tanulás – PBL) módszertana;
- Különböző képzési technikák alkalmazása szimulációs kiválósági központ használatával, mint például a betegekkel való érintkezés szimulációja. Ebben a szimulációs központban folyamatos képzést terveznek egy sor orvosi eljárásban, amely nemcsak kommunikációs szempontokat, hanem klinikai értékelést is magában foglal;
- Hangsúly a reflexió tanítására és gyakorlására a kurzus során a diagnózis specifikus pedagógiai stratégiái révén (személyes portfólió, haladási vizsgák, konzultáció és reflexió a modell-betegekkel/szereplőkkel való kapcsolat szimulációján keresztül stb.);
- Az egy orvosra jutó két hallgató diák-tanár arány valóban kivételes egy olyan területen, ahol az országos átlag 7,53;
- Orvosi kutatási képzés, a klinikai területekre és a transzlációs kutatásokra helyezve a hangsúlyt.
Az integrált orvostudományi mester további megkülönböztető jellemzői a következők:
- A tanítás tekintetében szoros kapcsolat kialakítása oktatók és hallgatók között, mentorprogramon keresztül;
- A tanterv tekintetében a kutatás bevezetése az Integrált Orvostudományi Mester képzési tervébe, 6. évfolyamos tantervi egység kialakításával, tudományos kutatói gyakorlat lebonyolításával.
- A hangsúly a kötelező képzésen minden professzor számára az alkalmazott oktatási módszertanok terén, a Maastrichti Egyetem Orvosképzési Intézetének tapasztalataira támaszkodva.
Képtár
Tanterv
Az integrált orvostudományi mesterképzés elvégzéséhez 360 ECTS teljesítése szükséges, a program időtartama pedig 6 tanév (12 félév) a március 24-i 74/2006. számú törvényerejű rendelet 3. cikkének megfelelően, a rendelet nyelvén. -Augusztus 16-i 65/2018.
Az első három tantervi évben a 180 ECTS teljesítése megfelel az első tanulmányi ciklusnak, és a hallgatók számára az orvostudományi alaptudományok bachelor fokozatát adja. A második tanulmányi ciklus célja a fennmaradó 180 ECTS teljesítése az utolsó három tantervi évben, és az orvosi mester fokozatot adja.
Tanterv
1. év
Az emberi test egészségben és betegségben
- (Moduláris) Növekedés és Fejlődés I
- (Moduláris) Keringés és légzés I
- (Moduláris) Szabályozás és integráció
- (Moduláris) Gondolkodás és cselekvés I
- (Moduláris) Emésztés és védekezés I
- (Moduláris) Cukorbetegség, elhízás és életmód
- (Félév) Bioetika
- (Félév) Kereszténység és kultúra
- (Éves) Biostatisztika és epidemiológia
- (Éves) Személyes és szakmai fejlődés I
2. évfolyam
Ismeretek és készségek integrálása: a gyakorlathoz vezető úton
- (Moduláris) Keringés és légzés II
- (Moduláris) Növekedés és Fejlődés II
- (Moduláris) Választható I. (lehetőségek lent)
- (Moduláris) Emésztés és védekezés II
- (Moduláris) Gondolkodás és cselekvés II
- (Moduláris) Választható II (opciók lent)
- (Félév) Etika és egészségügy
- (Félév) Egészségügyi törvény
- (Éves) Személyes és szakmai fejlődés II
Választható
- (Moduláris) Global Health Fundamentals
- (Moduláris) A sejtektől és szövetektől a klinikai vizsgálatokig és a kutatásig – kórszövettan
- (Moduláris) gyulladások és szív- és érrendszeri betegségek – a molekuláris mechanizmusoktól a klinikákig
- (Moduláris) Bevezetés az orvosbiológiai kutatásba
- (Moduláris) Pszichiátriai rendellenességek – biológiai alapok és transzlációs kutatások
3. évfolyam
Az elmélettől a betegig
- (Moduláris) Has
- (Moduláris) Mozgásszervi készülék
- (Moduláris) Keringés és tüdő
- (Moduláris) Pszichopatológia és mentális egészség
- (Éves) Képalkotás
- (Éves) Farmakológia
- (Éves) Szakmai magatartási tartomány
- (Éves) Személyes és szakmai fejlődés III
4. évfolyam
Klinikai rotációk
- (Moduláris) Belgyógyászati Rotáció
- (Moduláris) Sebészeti Rotáció
- (Moduláris) háziorvosi és családorvosi rotáció
- (Éves) Személyes és szakmai fejlődés IV
5. évfolyam
Klinikai rotációk
- (Moduláris) Nő és gyermek forgatás
- (Moduláris) Neurosciences Rotation
- (Moduláris) Választható III
- (Éves) Személyes és szakmai fejlődés V
Választható
- (Moduláris) Szív-képalkotás
- (Moduláris) Intenzív terápia
- (Moduláris) Prenatális diagnosztika
- (Moduláris) Autoimmun betegségek
- (Moduláris) Egészségügyi menedzsment és politika
- (Moduláris) Antimikrobiális kezelés
- (Moduláris) Bevezetés a transzlációs és klinikai kutatásba
- (Moduláris) portugál jelnyelv
- (Moduláris) Sürgősségi gyógyászat
- (Moduláris) Kognitív idegtudományok
- (Moduláris) Onkobiológia/Onkológia
6. évf
Szakmai gyakorlatok
- (Moduláris) Egészségügyi részvétel (HELP)
- (Moduláris) Tudományos Kutatási Részvétel (SCIP)
- (Éves) Személyes és szakmai fejlődés VI
Tanítási módszerek
Az integrált orvostudományi mesterképzésben a hallgatókat arra ösztönzik, hogy saját tanulási módjukat építsék ki a tanítási és tanulási folyamatban való aktív szerep előmozdítása révén. A különféle oktatási és értékelési módszereket figyelembe véve a hallgatók már korai szakaszban megtanulhatják, hogy szisztematikusan reflektáljanak az útjukra, valamint autonómiát és önbizalmat alakítsanak ki, így közelítve a klinikai gyakorlat jelenlegi valóságához, amelyet szintén az orvoscsoportonkénti 2 hallgató arányával érnek el. klinikai gyakorlatokon.
A program tantervi felépítése eltér számos nemzeti és európai oktatási intézmény hagyományos struktúrájától. Az integrált orvostudományi mester olyan funkcionális integrált modulokon alapul, amelyek magukban foglalják az összes alapvető tudományágat, az összes releváns és alapvető tudományos terület által fenntartott, moduláris szekvenciális rendszerbe szervezve. Ezt a struktúrát alkalmazzák a legjelentősebb biológiai és orvosbiológiai jellegű tantervi egységekre. A tudományágak meghatározott témákhoz kötődnek, és integrált módon foglalkoznak velük. A program emellett nagy hangsúlyt fektet a gyakorlati készségek képzésére, például a kommunikációra, a klinikai eljárásokra és a képértelmezésre, amelyek az összes funkcionális modulra vonatkoznak. Emellett az éves portfólió létrehozása lehetővé teszi a hallgatók számára, hogy a megszerzett tudást személyes tapasztalatokkal ötvözzék. A portfólió további elmélkedése gazdagítja a tanterv oktatási tapasztalatait.
A kutatásnak az integrált orvostudományi mesterképzésben is alapvető szerepe van, az orvostudomány oktatása és az egészségügyi kutatás iránymutatásai közötti szoros kapcsolat révén. Ez a kapcsolat lehetővé teszi a hallgatók részvételét kutatási projektekben, az alapképzéstől a posztgraduális képzésig, számos fakultatív kutatás-orientált kurzuson keresztül.
Az integrált orvostudományi mesterképzést a Maastrichti Egyetem, a Católica akadémiai partnerének tanterve és módszerei ihlették. A „maastrichti módszert” a kis oktatócsoportokra való összpontosítás jellemzi (körülbelül 10 tanulóból), ahol a hallgatóknak a „valódi világ” problémáival kell megküzdeniük, saját tanulási célokat kell kitűzniük, és minden eset kutatását szakmai felügyelet mellett kell vezetniük. Ez a módszer PBL - Probléma alapú tanulás néven ismert.
Az integrált orvostudományi mesterképzést angol nyelven tanítják – ez a nemzetközi orvostudományi tanulmányok kiváltságos nyelve –, ezáltal elősegítve a kulturális csere környezetét, és lehetővé téve a klinikai gyakorlatot más országokban.