Nemzetközi mesterképzés az egészségügyi vezetésért
McGill University, Desautels Faculty of Management
Kulcs információ
Campus helye
Montreal, Kanada
Nyelvek
Angol
Tanulmányi formátum
Összekevert
Időtartam
18 hónapok
Pace
Teljes idő
Tandíjak
CAD 58 000 *
Jelentkezési határidő
Kérjen információt
Legkorábbi kezdési dátum
09 Sep 2024
* hitel alapú 4 részletben fizetendő
Bevezetés
Az egészségügy irányításának átalakítása
Az International Masters for Health Leadership (IMHL) 2006-ban indult annak a törekvésnek a részeként, hogy világelsővé váljon az egészségügyi menedzsment oktatásában. Az IMHL a McGill's Orvosi és Menedzsment Karainak együttműködése, amely a két kar világszintű hírnevére épít, és az egészségügyi ellátás változásainak előmozdítójaként működik.
Miért az IMHL?
A program sajátos megközelítése lehetővé teszi, hogy az egészségügyi szakmában dolgozók megtartsák pozíciójukat szervezetükben a program teljes ideje alatt, a modulok között visszatérve dolgozni. Egyedülálló pedagógiánk a koncepciók, elméletek és keretrendszerek online és tantermi gyakorlatban való valós idejű alkalmazásán alapul. Ezenkívül minden tartalom és programozás az egészségügyi szervezetek irányítására és vezetésére összpontosít. Az IMHL úgy véli, hogy az egészség javulásának legnagyobb reménye az egész egészségügyi terület működésének mélyreható megértésében rejlik, valamint annak irányításának kifinomult értékelésében.
Tudjon meg többet a következő online információs szekciónkon
Előnyök a résztvevők számára
Az IMHL pedagógia lehetővé teszi a tanulás valós idejű, tantermi modulok közötti alkalmazását, így a vezetői gyakorlatok a program során fejleszthetők és fejleszthetők. Az IMHL célja, hogy katalizátorként működjön a résztvevők szervezeteiben és közösségeiben bekövetkező változásokban.
A program arra ösztönzi a résztvevőket, hogy osszák meg tapasztalataikat, elmélyüljenek egymás problémáiban, hogy innovatív megoldásokat kínálhassanak a saját munkahelyi környezetükben felmerülő kihívásokra. Résztvevőink megnövekedett bizalomról számolnak be a korábban ijesztőnek tartott kihívások vállalásával kapcsolatban. Innovatív oktatási tevékenységeink lehetőséget adnak tapasztalt résztvevőinknek, hogy szervezetükön és közösségükön belüli változások kezdeményezői legyenek. A program során készült írásos munkákat konferenciákon lehet bemutatni.
Előnyök az egészségügyi szektor számára
A program egyik alapelve: "Használd a munkát, ne csinálj munkát". A résztvevők a tényleges munka kihívásait hozzák a programhoz, ahelyett, hogy hagyományosabb szervezeti esettanulmányokat alkalmaznának. A program során az osztályteremben használt fogalmak, elméletek és keretrendszerek gyakorlati alkalmazását ösztönözzük. Sok szervezetben résztvevőink csapatokat alkotnak, hogy a tanulást meg lehessen osztani a kihívások felkarolásával összefüggésben. Az IMHL egy folyamatos fórum, amely az egészségügy kérdéseivel foglalkozik és előmozdítja világszerte.
Egészségügyi menedzsment diploma (GCHM)
A McGill Graduate Certificate in Healthcare Management (GCHM) a McGill Természettudományi Kar és a McGill Desautels Menedzsment Kar közös kezdeményezése. A GCHM egy 8 hónapos, 15 kredites diplomás program, amely teljes egészében online zajlik.
Ez a tanúsítvány a vezető pozíciót betöltő egészségügyi szakemberek formális vezetői képzését biztosítja. A McGill Egyetem neves professzorai olyan tantervet tanítanak, amely a Kanadai Királyi Orvosok és Sebészek Kollégiumának CANMEDS oktatási keretein belül a vezető szerep kulcskompetenciáit tárgyalja.
A GCHM program sikeres befejezése után a 15 diplomás kredit előrehozható a McGill Egyetem Nemzetközi Masters for Health Leadership (IMHL) programjában. Tudjon meg többet egy online információs szekción.
Tanterv
Az International Masters for Health Leadership (IMHL) egy 15 hónapos program, amely öt 11 napos modulból áll, amelyet egy mesterképzés követ, amely a McGill Egyetem menedzsment mester fokozatához vezet. Minden modul egy adott vezetői gondolkodásmódra összpontosít. A modulok között a résztvevők visszatérnek a munkahelyükre, ahol alkalmazzák a program pedagógiáját és meglátásait. Az öt modult követően van egy időszak, amikor a záródolgozat egy tanácsadó irányításával készül. Ez az utolsó fázis a világ bármely pontjáról elvégezhető.
1. modul - A reflektív gondolkodásmód: a perspektívák kiszélesítése
A Reflective Mindset célja, hogy segítse a résztvevőket abban, hogy jobban megértsék személyes vezetési stílusukat – hogyan mutatják be magukat másoknak, erősségeiket és gyengeségeiket, valamint jelenlegi vezetői készségeiket. A résztvevők megtanulják, hogyan legyenek átgondoltak és gondolkodjanak el, hogyan lépjenek vissza a mindig tett tevékenységből, és hogyan tekintsék meg új szemszögből az ismerős tapasztalatokat.
2. modul – Az analitikus gondolkodásmód: Vezető szervezetek
Az Analytic Mindset áttekintést nyújt napjaink fő egészségügyi szervezeteiről, beleértve az egészségfejlesztést elősegítő kórházakat, közösségi ügynökségeket, egészségügyi fenntartó szervezeteket stb. A résztvevők betekintést nyerhetnek e szervezetek működésébe belső hasonlóságaik és különbségeik elemzésével. A résztvevők megismerkedhetnek az egyes szervezetek irányításához használt analitikai eszközökkel és a vezetési hatékonyságot javító formális megközelítésekkel is. A számvitel, az embermenedzsment és a szervezeti stratégia kulcsfogalmai arra ösztönzik a résztvevőket, hogy diagnosztizálják saját szervezetük erősségeit és gyengeségeit. A stratégiát, a struktúrát, a beszerzést és a szállítást olyan szisztematikus módon vizsgálják, amely lehetővé teszi a résztvevők számára, hogy az irányítási folyamatot a művészet, a kézművesség és a tudomány egybeolvadásának tekintsék.
3. modul – A világi gondolkodásmód: Navigáció a rendszerben
Az egészségügyi ellátás rendkívül összetett rendszerekben gyökerezik, amelyek óriási eltéréseket mutatnak szerte a világon – a teljesen szocializálttól a piacvezéreltig. Mégis minden rendszer küzd azzal, hogy ezen a kontinuumon hol kell elhelyezkednie. Mivel a legtöbb gyakorló – akár vezető, akár klinikus – jellemzően egyetlen rendszerben tölti pályafutását, ritkán van lehetőségük értékelni az alternatívákat. A harmadik modul ezekre a kontextuális "rendszerekre" összpontosít, feltárva az egészségügyi területen belüli különböző társadalmi intézményeket, valamint ezek kölcsönhatásait a gazdasági, politikai és társadalmi erőkkel. A cél a „rendszerváltás” dinamikájának jobb megértése. A résztvevőket arra ösztönzik, hogy kreatív megoldásokat keressenek az egészségügyi ellátás integrált, nem pedig töredezett megértése alapján. A résztvevők alaposabban feltárják a közgazdaságtan és az egészségügy közötti kölcsönhatásokat, valamint a komplex rendszereken belüli változások kiegyenlítésének lehetőségeit.
4. modul – Az együttműködésen alapuló gondolkodásmód: a munkakapcsolatok elismerése
Ebben a modulban a résztvevők a betegekkel, szakemberekkel, egészségügyi képviselőkkel, adminisztrátorokkal, kormánnyal, médiával és sok más csoporttal fenntartott kapcsolatok kezelésére összpontosítanak. A készségfejlesztés magában foglalja a kapcsolatépítést, a tárgyalásokat, az érintettek koordinálását és a tudásmenedzsmentet. A szakmai kapcsolatok menedzselése hangsúlyos, a résztvevők olyan haladó készségeket fejlesztenek ki, amelyek az egyszerű szervezetek helyett összetett hálózatok kiépítéséhez és vezetéséhez szükségesek. Vizsgálják a tudás integrálását több tudományágból és perspektívából is.
5. modul – A katalitikus gondolkodásmód: Változás elérése
Az utolsó modul cselekvésközpontú és integratív jellegű, és a változás elérésére összpontosít. Jelentős figyelmet kapnak azok a hatásprojektek, amelyeken a résztvevők a program során dolgoztak. Áttekintik a sikeres egészségkezelési eseteket, és feltárják az adaptív menedzsment cselekvési vonatkozásait. Egyéb kulcsfontosságú tanulmányi területek közé tartozik az egészség integrált és fenntartható megközelítése; a megelőzés fogalma és alkalmazott terjesztése; hatékony beavatkozás a szakpolitikai környezetben; a médiában való megjelenés pozitív/negatív eredményei az egészségpolitikában; valamint az értékelés és az elszámoltathatóság fogalma. A résztvevők integrálják és szintetizálják az előző modulok során megszerzett ismereteiket. A program az átalakulás vezetési folyamatának mélyreható megfontolásával zárul, és mit jelent átfogóan, elemzően, együttműködve, kontextuálisan, katalitikusan és reflektíven vezetni.
Ideális Diákok
Az IMHL egy igényes program ambiciózus célokkal.Sikere nagyban függ a résztvevők minőségétől és motivációjától.Alkalmas egyéneknek, valamint négy-öt fős menedzserekből és/vagy klinikusokból álló csapatoknak, akik olyan szervezetet, közösséget vagy országot képviselnek, amelynek megválaszolandó egészségügyi problémája van.A résztvevők tovább dolgoznak, miközben részt vesznek a programban.A résztvevők felelős beosztást töltenek be az egészségügyben, többségük klinikai háttérrel rendelkezik (orvosok, ápolók, gyógyszerészek, szociális munkások, pszichológusok), és vannak, akik más háttérrel rendelkeznek (közgazdász, jogász stb.).Mindenféle egészségügyi szervezetben dolgoznak (kórházak, közösségi ellátás, közegészségügy, minisztériumok, nemzetközi ügynökségek, alapítványok és mások) és az egészség minden területén – az egészségfejlesztéstől a megelőzésen át a kezelésig.A világ minden tájáról érkeznek.