Közegészségügyi Mester

Általános információk

Program leírás

A közegészségügy témája a közösség egészére összpontosít. Célja, hogy tudást és megértést biztosítson a betegségek és betegségek fő okainak, valamint azonosítsa a hatékony beavatkozásokat a lakosság egészségének javítása érdekében. A közegészségügy elemzése során a legfontosabb a biostatisztika és az epidemiológia.

A program leírása

A program első éve hat kötelező tanfolyamból áll (60 kredit). A harmadik ciklusban a hallgatók választhatnak a négy választható kurzus bármelyik három kurzusából, vagy külföldön cserélhetnek. A negyedik ciklus a tézisíráshoz van rendelve.

A mesterképzést (30 ECTS) a hallgató által választott kurzusokra vonatkozó témakörön kell írni.

Az értekezés célja, hogy felkészüljön a közegészségügy területén tudományos projekt tervezésére, kidolgozására és bemutatására. A tézis empirikus vizsgálat lehet olyan adatokon alapul, amelyekhez a hallgató hozzáférést kapott, vagy a hallgató által összegyűjtött adatokat. Szintén irodalmi áttekintés vagy elméleti jellegű projekt lehet.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy kötelező az összes mestervéleti előadáson és szemináriumon való részvétel.

Tanulási eredmények

A tanulmány célja a diákok számára, hogy megértsék és képesek legyenek azonosítani a népesség egészségi állapotának meghatározóit, azaz a lakosság egészségi állapotát befolyásoló biológiai, környezeti, társadalmi és viselkedési tényezők körét. Továbbá a hallgatóknak képesnek kell lenniük olyan különböző intézkedések értékelésére, amelyek javíthatják az emberek egészségét.

A tanulmány befejezése után várható, hogy a hallgatók képesek lesznek:

  • Tájékoztassa a döntéshozókat a lakosság egészségét érintő beavatkozásokról
  • Kritikusan értékelje a különböző közegészségügyi intézkedések hatékonyságát
  • Kritikusan tükrözik az egészség, a betegség és az egészségügyi ellátás szociális és kulturális vonatkozásait
  • Alkalmazza az egészségügyi gazdasági elveket a kórházak és az alapellátó intézmények finanszírozási mechanizmusainak kialakításában
  • Elemezze az egészségügyi erőforrások alternatív felhasználási lehetőségeinek költséghatékonyságát, és szisztematikus összehasonlításokat végezzen a prioritások meghatározása céljából
  • Kritikusan értékelje a közegészségügyi tudományos publikációk módszertanát
  • A közegészségügy központi etikai kihívásainak azonosítása és elemzése
  • Magyarázza el a globális egészségügyi egyenlőtlenségek fő okait
  • Alkalmazza a bizonyítékokon alapuló orvoslás elveit, és önállóan értékelje a beavatkozások tudásbázisát
  • Használjon epidemiológiai módszereket az egészséggel kapcsolatos kérdések elemzésében
  • Tervezzen, hajtson végre és nyújtson be közegészségügyi kutatási projektet

Elengedhetetlen, hogy a hallgatók megtanulják alkalmazni az alapvető egészségügyi kérdések elemzésére vonatkozó elméleteket és módszereket. Hangsúlyt kap a mennyiségi kutatási módszerek elsajátítása. Miután befejezte ezt a programot, a diákoknak képesnek kell lenniük arra, hogy feltérképezzék a betegségeket és az egészséget egy lakosság körében, és azonosítsák az egészségre ható szociális tényezőket. Meg kell tudni értékelni és kezdeményezni a megelőző egészségügyi intézkedéseket, értékelni kell az egészségügyi intézkedések hatását, és számba kell vennie az erőforrások elosztására vonatkozó megfelelő megoldásokat.

A program kilenc kurzusból áll, melyek mindegyike 10 kredit (ECTS). Hat kurzus kötelező és három választható, amelyet négy alternatív választható kurzus listájából választanak (vagy külföldön vehetnek részt). A diplomamunka (30 ECTS) a programstruktúrát teljes egészében 120 kreditre (ECTS) egészíti ki.

Tanítás és értékelés

A tanítás az on-campus osztályokból áll, rendszerint két-három vagy három-öt napos kurzusonként. Az egyetemi tanfolyamok száma és időtartama a különböző tanfolyamokon változik. Az előadásokon és szemináriumokon való részvétel minden kurzuson kötelező. Ezenkívül a tanítás alapját az Internet használata a Canvas és a Fronter tanulási rendszerek segítségével történik. Ez a mesterképzés intenzív program. Minden kurzus a hallgatók aktív részvételét igényli.

A tanítási és értékelési módszereket az egyes tanfolyamok tanterve tartalmazza. A Közösségi Orvostudományi Osztály elsősorban a következő értékelési módszereket alkalmazza: Otthoni feladat egy adott témában; otthoni megbízás a hallgató által kiválasztott témában; írásbeli vizsga; portfólió-értékelést a tanfolyam részét képező beadott megbízások alapján.

Az oktatás nyelve

Az oktatás nyelve és az összes oktatási anyag az angol.

A diákok viszont választhatnak, hogy norvég, svéd, dán vagy angol nyelven szeretnének írni feladatokat és vizsgákat.

Álláslehetőségek

A közegészségügyi mesterképzés (MPH) egyre inkább elismert nemzetközileg és a Közösségi Orvostudományi Intézet ( UIT The Arctic University of Norway nemzetközi kutatási minőségi központjának tekinthető. A program végzős hallgatói karrierlehetőségeket találnak az egészségügyi tervezésben és szabályozási szerepekben, kórházakban, közösségi ellátásban és az iparban. Az MPH egyúttal nagy jelentőséget tulajdonít a nemzetközi egészségügyi munkának, például a nemzetközi humanitárius szervezetekben.

Az egészségügyi szolgálat folyamatosan igényt tart szakképzett személyzetre. Különösen szükség van szakértelemre a fertőző és nem fertőző betegségek, valamint a balesetek és öngyilkosságok okainak és megelőzésének megértésében. Az eziológia és a megelőzés központi témák ebben a programban, az epidemiológiára, a biostatisztikara és a globális egészségre helyezve.

További vizsgálatokhoz való hozzáférés

A sikeres befejezése a szak, a hallgatók is képzett felvételi egy PhD program számos tudományos területen a UIT The Arctic University of Norway vagy máshol.

Utoljára frissítve márc. 2020

Az iskoláról

UIT The Arctic University of Norway is the northernmost university of the world. Its location on the edge of the Arctic implies a mission. The Arctic is of increasing global importance. Climate change ... Tovább

UIT The Arctic University of Norway is the northernmost university of the world. Its location on the edge of the Arctic implies a mission. The Arctic is of increasing global importance. Climate change, the exploitation of Arctic resources and environmental threats are topics of great public concern, and which the University of Tromsø takes special interest in. At UiT The Arctic University of Norway you can explore global issues from a close-up perspective. Kevesebb
Tromsø , Alta , Narvik + 2 Több Kevesebb