Program leírás
A fogorvosi oktatási program középpontjában az egyetemi oktatással, a fogászatban és az alapvető klinikai elméleti ismeretekben, a gyakorlati készségekben és a magas erkölcsi normákban képzett magasan képzett szakemberek képzése áll. A szakmai tevékenységhez szükséges készségek kialakítására és fejlesztésére törekszik.
A fentiek fényében a program célja:
Az egyetemi oktatás megszerzése a modern követelményeknek megfelelően;
Az alapkutatások ismerete;
A viselkedési és társadalomtudományi ismeretek;
A szakmai fejlődéshez szükséges speciális klinikai tudományok mélyreható tanítása az oktatási és modern szabványoknak megfelelően;
A speciális fogászati ​​segédeszközök korszerű technikáinak fejlesztése és a klinikai, diagnosztikai és terápiás készségek fejlesztése;
az orvosi információk megszerzéséhez, a kritikus értékeléshez, elemzéshez és szintézishez szükséges készségek fejlesztése, valamint a klinikai probléma megoldásához földelt következtetések levonása;
a fogorvos kompetenciáján belül az általános klinikai készségek elsajátítása az elsődleges és az újraélesztési intézkedések nyújtása céljából;
a kompetencián belül az elsődleges orvosi és klinikai-diagnosztikai terápiás intézményekben gyakorlati tevékenységek végzéséhez elengedhetetlen készségek kialakítása és fejlesztése;
a páciens tiszteletben tartása és érdekeik figyelembevétele a társadalmi, kulturális, vallási vagy etnikai hátterétől függetlenül;
a betegekkel és kollégákkal való hatékony kommunikáció készségeinek fejlesztése az orvosi környezetben;
a fogászati ​​tevékenységhez szükséges gyógyszerek ismerete és a vényköteles elvek;
A közegészségügyi rendszer ismerete és a fogorvos szerepének megvalósítása ebben a rendszerben;
Etikai és jogi elvek ismerete;
Motiváció az egész életen át tartó orvosi oktatáshoz és a szakmai fejlődéshez.
A tanulmány kimenetelének módszerei (tanulmányi módszertan)
A tanulmányi folyamat a modern tanítási módszereken alapul, különös tekintettel az interaktív előadások, az esettanulmányok, az egyéni és csoportos előadások, valamint a valódi elméleti és klinikai esetek és anyagok alapján szervezett szemináriumok alkalmazására.
Az oktatási programban meghatározott tanulmány céljait és feladatait az elméleti és gyakorlati foglalkozások ciklusán keresztül valósítják meg.
Az elméleti megbeszélések célja az elméleti perspektívában az oktatási program alapvető témáinak áttekintése, és a hallgatók számára kötelező irodalom és tájékoztatás a vizsgált tudomány módszertani alapjairól.
A gyakorlati feladatok célja, hogy segítse a hallgatót az elméleti tudás megszerzésében; megfelelően megértse a vizsgált kérdés lényegét és jelentőségét, és azonosítsa a gyakorlati alkalmazáshoz szükséges kapacitásokat; fejlessze az objektív elemzésekhez és a döntések előkészítését és jóváhagyását befolyásoló tényezők értékeléséhez szükséges készségeket, a gyakorlati tevékenységekhez és a független munkához szükséges készségeket is.
A képzési folyamat során különös figyelmet fordítanak az aktív tanítási módszerek alkalmazására.
Tanulmány, képzés és értékelés
Az elméleti és gyakorlati képzés integrálása és a klinikai készségek fejlesztése egy virtuális szimulációs központban (az első és második évfolyamos diákok számára), valamint a klinikai környezetben (idősebb hallgatók számára) képezi a képzés elengedhetetlen előfeltételét. Az egyetemnek előnyben kell részesítenie az új technológiákat a képzési folyamat során. A képzés az alábbi módszerek alkalmazásával valósul meg:
A viták / viták módszerei, az együttműködési képzés, az esettanulmány, a demonstrációs módszer és a magyarázó módszer. Szimulánsokat és formákat kell alkalmazni. Az oktatási program befejezésekor a diplomásoknak képesnek kell lenniük arra, hogy bemutassák a képzési folyamat során szerzett klinikai készségeket, függetlenül a szimulátoroktól vagy felügyelet alatt.
A tudást és készségeket a szóbeli és (írásbeli) vizsgálatok, objektíven strukturált klinikai vizsgálat (OSCE), portfólió, prezentációk, absztrakt tézis segítségével kell értékelni.
Nagyon fontos, hogy a képzés során a következő tanítási formákat alkalmazzuk:
Interaktív előadások, szemináriumok és időközi vizsgák;
Az ágy melletti oktatás;
Szimulátorok és moulages használata;
Páciens és orvos szerepének betöltése;
Laboratóriumi vizsgálat;
bemutatók;
Részvétel a tudományos kutatásban;
Gyakorlati kurzusok a klinikai létesítményekben.
Az eredményorientált képzés alapvető követelménye a hallgatónak a tudományos munkába való korai bevonása. A tantervben meghatározott órák a hallgatónak a kutatásban való részvételére szolgálnak. Fontos, hogy a diákok ne csak megtanulják, hogyan kell kritikusan értékelni a tudományos információkat, hanem meg kell szereznie a szervezet alapelveit, a kutatás lefolytatását és elemzését, valamint megállapításait. A hallgatók részt vesznek és részt vesznek az egyetem által szervezett tudományos konferenciákon.
A képzési eredmények értékelése az alapfokú orvosi nevelés befejezése után mind az elméleti ismeretek, mind a gyakorlati készségek értékelését jelenti.
A tanulmányi eredmények és kompetenciák értékelésére vonatkozó ajánlásokat részletesen ismertetik a WFME és a MEDINE - "Az orvosi nevelés minőségi javítására vonatkozó globális szabványok európai specifikumokkal" című közös dokumentumában, amely megfelel a TUNING / MEDINE által kifejlesztett kompetenciáknak.
Az alapvető orvosi oktatáson belül jelentős jelentősége van a klinikai készségek fejlesztésének. Az egyetemi klinikán a pácienssel való közvetlen kapcsolat révén a hallgató bizonyos klinikai készségeket fejleszt, amelyek a tanulmány előzetes klinikai szakaszában létfontosságúak.
A jövőben a képzési folyamat során alkalmazzák a számítógépes képzési programokat, amelyek a legmagasabb pontossággal, a diagnosztikus vagy terápiás eljárással járó tényleges betegségeket szemléltetik.