A fogászatban végzett alapképzés

Általános információk

Program leírás

A CEU UCH-n való tanulás az egyetem kiválasztását jelenti, amely mind a „mi”, mind a „hogyan” módban különbözik . A tapasztalat és az innováció kombinációját kínáljuk . Arról van szó, hogy valóban nemzetközi és mégis erős helyi gyökerei vannak. Röviden, mindent meg tudunk ajánlani neked , amire szükséged lesz.

Mi különböznek minket?

1. A legmodernebb létesítmények

Az Alfara del Patriarca Campus modern létesítményeiben ideális hely az edzésed előrehaladásához: anatómiai szobák, laboratóriumok, preklinikai szimulációs szobák, tanulmányi helyiségek és az egyetemi fogászati klinika ugyanabban az épületben stb. .

2. Szakemberek az osztályteremben

Ahogy megértjük, hogy jó fogorvosgá válhat, már a kezdetektől fogva kapcsolatba kell lépnie a helyszín legjobb szakembereivel, akik megosztják tapasztalataikat és a mindennapi életüket az osztályteremben és a klinikán. diákjaink is.

3. A cselekvés középpontjában álló diákok (az elhelyezések során is)

Ugyanebben a területen az egyetemi fogászati klinika, ahol a hallgatók valós gyakorlatokat végeznek, és a különböző specialitásaikban követik a betegeket, a 2/3-as csoportokban, akiket a professzionális oktatók felügyelnek.

4. Nemzetközi tapasztalat

A különböző nemzetiségű diákok együtt élnek ugyanabban az épületben, ami kifejezetten a kettős idiomatikus vonalunkból származik: spanyol csoport és angol / spanyol kétnyelvű csoport. Egy másik, a diákok képzését és személyes fejlődését gazdagító tényező.

5. Valódi betegekkel való kölcsönhatás

Miután befejezte a diplomát, lehetősége nyílik arra, hogy több ismeretet szerezzen a CEU Fogászati Klinikában. Ily módon Ön lesz az, aki a valódi betegeket szakemberek felügyelete alatt kezeli, és tapasztalatot szerez, hogy még jobban felkészítse Önt.

kompetenciák

Általános képességek

  • GA 1. A tudomány strukturális alapelveinek történelmi kerete és fogalmi fejlesztése.
  • GA 2. A sokféleség és a multikulturalizmus elismerése.
  • GA 3. A fő antropológiai kérdések kritikus és reflektív elemzésének előkészítése.
  • GA 4. A tudományos tartalom történelmi szövegeinek kontextus szerinti elemzésének képessége.
  • GA 5. Az egyházi doktrínát alkotó szempontok azonosítása az egyén viszonylag abszolút méltósága tekintetében, mint a bioetikai elvek és szabványok következő igazolásának útmutatója.
  • GA 6. Az egyház Magisterium fő dokumentumai kritikus elemzésének és értelmezésének képessége a társadalmi kérdéssel, és különösen az egészségügyi kutatással és gyakorlattal kapcsolatban.
  • GA 7. Ismerni és megérteni a történelmi diskurzus és annak módszereinek általános elveit.

Speciális képességek

  • 1. Ismerje meg a fogorvos által alapuló orvosbiológiai tudományokat, hogy biztosítsa a helyes fogászati segítséget. Ezek közül a tudományok között megfelelő tartalmat kell tartalmazni a következőkre vonatkozóan:
    • Az emberi test embriológiája, anatómiája, szövettana és fiziológiája.
    • Genetika, biokémia, sejt- és molekuláris biológia.
    • Mikrobiológia és immunológia.
  • 2. Ismerni a sztomatognatikus készülék morfológiáját és működését, beleértve az embriológia, az anatómia, a szövettan és a fiziológia megfelelő specifikus tartalmát.
  • 3. Ismerje meg a tudományos módszert, és kritikusan tudja értékelni a megalapozott tudást és az új információkat.
  • 4. Ismerje meg a sterilizálás, a fertőtlenítés és az antiszepszis szükséges tudományos alapelveit a fogászati gyakorlatban a keresztfertőződés megelőzése érdekében.
  • 5. Ismerje meg az ionizáló sugárzás veszélyét és annak hatását a biológiai szövetekre, valamint a használatát szabályozó jogszabályokat. Szóbeli radiológiai eszközök kezelése.
  • 6. A fogászati gyakorlatban elvégzendő röntgenfelvételek végrehajtása, a kapott képek értelmezése és más, a kép szempontjából releváns diagnosztikai technikák ismerete.
  • 7. Ismerni a normálisságot és a szóbeli patológiát, valamint a szemiológiai adatok értékelését.
  • 8. A konzultáció fő oka és a jelenlegi betegség történetének azonosítása. A páciens általános klinikai előzményeinek és a beteg rekordjait pontosan tükröző klinikai rekord elvégzésére.
  • 9. Ismerje meg a fogászati gyakorlatot elősegítő viselkedési és kommunikációs tudományokat.
  • 10. A megfelelő fogászati anyagok és eszközök kezelése, megkülönböztetése és kiválasztása.
  • 11. Ismerje meg a fogtechnikai anyagokat: manipulációjukat, tulajdonságait, jelzéseit, allergiáit, biológiai kompatibilitását, toxicitását, a hulladék eltávolítását és a környezeti hatást.
  • 12. Ismerje meg az Országos Egészségügyi Rendszert, valamint az egészségügyi jogszabályok alapvető aspektusait, a klinikai kezelést és a szaniter erőforrások megfelelő használatát, megértse a fogorvos szerepének fontosságát az Elsődleges Egészségügy területén.
  • 13. Ismerni és használni a fogászati gyakorlathoz szükséges alapvető berendezéseket és eszközöket.
  • 14. Alkalmazni az ergonómia elveit a fogászati munkában, akár egyéni szinten, mint egy munkacsoportban, amikor az alkalmas, valamint a fogászati gyakorlathoz kapcsolódó munkahelyi kockázatok megelőzésének elveiben.
  • 15. A szájápolásra összpontosítani, és alkalmazni kell az egészség és az orális betegségek megelőzésének elveit.
  • 16. A betegek oktatása és motiválása olyan módon, amely megakadályozza az orális betegségeket, ellenőrzi a patogén szóbeli szokásokat, utasítja őket a megfelelő szájhigiénia, a táplálkozási és táplálkozási intézkedések tekintetében, és végső soron az orális egészség megőrzésének valamennyi módjára.
  • 17. Ismerje meg a dohánynak az orális egészségre gyakorolt hatásait, és vegyen részt azokban az intézkedésekben, amelyek segítenek a dohányzásról kilépni szándékozó betegnek. Ugyanígy ismerni a szóbeli és az általános egészség környezeti, társadalmi és viselkedési tényezői közötti komplex kölcsönhatásokat.
  • 18. Ismerje meg a közösségben az orális egészség diagnosztizálására irányuló eljárásokat, és ismerje az eredmények értelmezését.
  • 19. Ismerje meg a fogászati gyakorlat demográfiai és epidemiológiai tendenciáinak következményeit.
  • 20. Ismerje meg a közösségben a szóbeli egészségügyi ellátás szervezését és biztosítását, mind a magánszférában, mind az általános egészségügyi ellátást és a fogorvos szerepét az említett területeken.
  • 21. Szóbeli egészségügyi programok kidolgozása és végrehajtása, valamint a végrehajtásához szükséges intézményközi és szakmai együttműködés koordinálása.
  • 22. Ismerje meg a fogorvosi szakmát szabályozó és az irányításban és a klinikai gyakorlatban alkalmazandó etikai törvényi és adminisztratív normákat, valamint a szakmai vállalatok szervezeti felépítését, képességeit és funkcióit. Minden orvosi-jogi dokumentum és rekord teljesítése.
  • 23. Ismerje meg a fogorvos szerepét az egészségügyi szakmákban, és dolgozzon más egészségügyi szakemberekkel és a fogorvosi csapat más tagjaival.
  • 24. Annak felismerése, hogy a beteg a figyelem középpontja, és hogy a kezelés és a karbantartás minden interakciójának, ideértve a diagnózist, az ütemezést és a végrehajtást, a lehető legjobban érdekeljenek, elkerülve a megkülönböztetést és a titoktartást.
  • 25. Azonosítani azokat a jeleket és attitűdöket, amelyek a rossz bánásmód lehetséges létezésére utalnak.
  • 26. Ismerje meg a betegség, a gyógyulás és javítás általános folyamatát, többek között a fertőzés, gyulladás, vérzés és véralvadás, gyógyulás, traumák és az immunrendszer változásai, a degeneráció, a daganat, az anyagcsere-változások és a genetikai rendellenességek között.
  • 27. Ismerni a szerves rendszereket érintő betegségek és problémák általános kóros jellemzőit.
  • 28. Ismerni a szisztematikus betegségek szóbeli megnyilvánulásait.
  • 29. Ismerni a fogászati gyakorlat általános és klinikai farmakológiáját.
  • 30. Ismerje meg a különböző érzéstelenítő készségek farmakológiai alapjait, mint a helyi, valamint a szedáció és az általános érzéstelenítés szerepét a fogorvos kezelésében.
  • 31. Ismerni és kezelni a fogászati gyakorlatban és az alapvető kardiorespiratikus újraélesztés technikáiban gyakoribb sürgősségi orvosi vészhelyzeteket.
  • 32. Megfelelő ismeretekkel kell rendelkezniük az emberi táplálkozásról, különösen a táplálkozási szokások és az étrend közötti kapcsolatról az egészség megőrzésével és az orális betegségek megelőzésével.
  • 33. Alapvető szájbetegségek kezelésére minden korosztály számára. A terápiás eljárásoknak a minimális invázió fogalmán kell alapulniuk, és globális és integrált figyelmet kell fordítaniuk a szóbeli kezelésre.
  • 34. Általános jelleggel diagnosztizálni, tervezni és végrehajtani a korlátozott bonyolultságú multidiszciplináris, szekvenciális és integrált kezelést minden korosztály és betegségben szenvedő betegek és a speciális követelményekkel rendelkező betegek esetében (diabéteszes, magas vérnyomású, onkológiai, transzplantációs, immunszuppresszált, antikoagulált, többek között mások), vagy akik fogyatékkal élők. Pontosabban, a fogorvosnak alkalmasnak kell lennie a diagnózis, a prognózis és a megfelelő terápiás terv kialakításának, valamint az orofacialis fájdalom, a temporomandibuláris rendellenességek, a bruxizmus és más parafunkcionális szokások kialakításának konkrét módjában; fogászati és periapikális; orális traumák; a perimplantált szövetek periodontális patológiája és patológiája; az állkapocs, az orális lágy szövetek és a csatolt mirigyek csontpatológiája; a részleges vagy teljes helyreállítás állapota, valamint a fogászati és nyálkahártya-protézisek, vagy fogászati implantátumok, fogorvosi eltérések és / vagy rosszindulatú betegségek, valamint a sztomatognatikus rendszer arcának egyéb anatómiai vagy működési változásai és lehetséges fogszabályozási rendszerei rehabilitációs kezelésének tervezése. , ortopédiai vagy sebészeti korrekciók.
  • 35. A diagnózis és a kezelési terv elkészítéséhez a fogorvosnak meg kell szereznie a következő képességeket:
  • a. A fogorvosi gyakorlatban releváns röntgenfelvételek és más, a képen alapuló eljárások elfogadása és értelmezése.
  • b. Diagnosztikai modellek készítése, összeállítása és interkluzális rekordok készítése.
  • c. Meghatározni és azonosítani a beteg esztétikai követelményeit és az aggodalmaik kielégítésének lehetőségeit.
  • d. Annak érdekében, hogy azonosítsuk a speciális ellátást igénylő pácienst, felismerve azok jellemzőit.
  • e. A száj, az állkapocs és a csatolt területek motoros és érzékszervi funkcióinak értékelése.
  • f. A lágyszövet invazív diagnosztikai technikák (biopsziák) korlátozott eljárásainak elvégzése.
  • 36. A megfelelő kezelés megteremtéséhez a fogorvosnak rendelkeznie kell a következőkkel:
  • a. A gyógyszerek helyes felírása, ellenjavallatok, kölcsönhatások, szisztémás hatások és más szervekre gyakorolt hatások ismerete.
  • b. A helyi-regionális érzéstelenítés képességeinek alkalmazása.
  • c. A működési terület előkészítése és leválasztása.
  • d. A klinikai gyakorlat során előforduló és a kardiopulmonális újraélesztési technikák alkalmazása, az akut fertőzések kezelése, beleértve a farmakológiai előírásokat és az egyszerű sebészeti szempontokat is.
  • e. Minden fogászati sürgősség azonosítása és segítése.
  • f. Orális és sebészeti beavatkozások elvégzése az orális lágy szövetek gyakori betegségei számára.
  • g. Egyszerű sebészeti eljárások végrehajtása: kitörött állandó és ideiglenes fogak kivonása; törött vagy csapdába eső gyökerek, valamint a nem kitört fogak egyszerű sebészeti kinyerése és a protetikai műtét egyszerű eljárásai.
  • h. Fogászati-alveoláris traumák kezelése ideiglenes és állandó fogsorban.
  • én. A periodontális és / vagy peri-implantált szövetek sebészeti gyulladásos folyamatainak anélkül történő kezelése, mint a fenti és az alatti gumiszemontás műszeres technikák.
  • j. A beteg üregekkel vagy más nem carious fogászati megbetegedésekkel történő felmérése és kezelése, és az összes kijelölt anyag felhasználása a fog formájának, funkciójának és esztétikájának helyreállításához minden korosztályban.
  • k. A fogak tervezése, előkészítése, klinikai vizsgálatok elvégzése, közvetett restaurációk üzembe helyezése: betétek, furnérok vagy porcelán laminált furnérok és egyetlen koronák.
  • l. A destruktív folyamatok és a fogászati-alveoláris traumás sérülések operatív kezelése.
  • m. Az endodontikus kezelések végrehajtása és eljárások alkalmazása a cellulóz vitalitásának megőrzésére.
  • n. A hagyományos esztétikai eljárások végrehajtása multidiszciplináris szempontból.
  • o. Az edentulizmus kezelése, mind részleges, mind teljes, beleértve a fogászati készítmények biológiai tervezését (konkrét tervezési jellemzőit), fogászati készítmények feljegyzéseit, klinikai vizsgálatait és a betegek részleges és teljes eltávolítható protéziseinek, egyszerű fogpótlási hídjainak és egyszerű implantátumprotéziseinek alkalmazását, eltávolítható és rögzített, beleértve a helymeghatározást és üzembe helyezést.
  • o. Az egyedi építésű „fogászati protézisek” egészségügyi termékek és „fogászati-arc-fogszabályozás és ortopédiai készülékek” előírásainak kidolgozása.
  • q. A temporomandibuláris rendellenességek és az orális-arc fájdalom nem sebészeti kezelése.
  • r. A gyermekbetegek szóbeli kezelésének elvégzése és jellemzőik felismerése.
  • s. A szóbeli szokások azonosítása és kijavítása, amelyek hajlamosak a rosszindulatú okok miatt.
  • t. A konkrét tervezési jellemzők, nyilvántartások, receptek, klinikai vizsgálatok, klinikai helymeghatározás és kiigazítás tervezése és meghatározása a rögzített és cserélhető helymegőrzők és az ortodontás technikák, valamint a fogak cseréjére vagy cseréjére tervezett cserélhető eszközökre.
  • 37. Előzetes szakmai gyakorlatok, rotációs klinikai odontológia formájában és végső kompetenciaértékeléssel, amely lehetővé teszi a szakmai értékek, segítségnyújtási kommunikációs képességek, klinikai érvelés, klinikai kezelés és kritikus megítélés beépítését. Integrált módon és megfelelő felügyelet mellett be kell vonniuk a hallgató klinikai munkáját minden korosztályba és körülménybe.

A nyelvvel kapcsolatos speciális kompetencia.

  • 38. A hallgatóknak képesnek kell lenniük arra, hogy a szakma információit, ötleteit, problémáit és megoldásait angolul továbbítsák egy szakosodott vagy nem szakosított közönségnek

Karrierlehetőségek

A fogászat (Grado en Odontología) lehetőséget ad arra, hogy nemcsak általános fogorvosként dolgozzon magánklinikákban, kórházakban és közösségi fogászati szolgáltatásokban, hanem ortodont, kozmetikai fogorvosként és periodontista vagy szóbeli sebészként.

Továbbá, a spanyolok fogorvosi végzettségének ismeretében képes lenne más országokban is dolgozni, ahol a spanyol nyelv széles körben beszél, mint például az USA vagy Latin-Amerika.

Utoljára frissítve márc. 2020

Az iskoláról

Our University belongs to the University Foundation San Pablo-CEU, the most important private education organization in Spain, having more than 26,000 students and 24 centres in every educative level, ... Tovább

Our University belongs to the University Foundation San Pablo-CEU, the most important private education organization in Spain, having more than 26,000 students and 24 centres in every educative level, among those three Universities in Madrid, Barcelona and Valencia. Kevesebb